Avatar billede schumacher Nybegynder
04. januar 2002 - 10:13 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Irriterende fejlmeddelser på bærbar når netstik mangler.

Er der nogen måde hvorpå man kan tvinge Win2000 til at aktivere en NIC, selvom kablet mangler?

Min bærbare raporterer \"Network cable unplugged\" og kommer med generende beskeder når jeg prøvet at browse lokalt på maskinen (Apache).

Jeg har desuden installeret Vmware på maskinen. Da netværket ikke blivet load\'et når der intet kabel sidder i, kan jeg ikke forbinde til nogen virtuelle maskiner.

Nogen gode idé\'er?

NIC\'en på min bærbare er integreret i maskinen og baseret på et SiS Chipset (SiS 900).

På forhånd tak!
Avatar billede thomzen Nybegynder
04. januar 2002 - 10:16 #1
Hmm.. Du kan vel browse din egen commer via http://localhost selvom du ikke har netkabel i?
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
04. januar 2002 - 10:20 #2
Du bruger også for mange point, et svært spørgsmål er 60 point.
De fleste der bruger så mange pooint vil påkalde negativ opmærksomheden
Avatar billede chries Nybegynder
04. januar 2002 - 10:49 #3
har du prøvet
Start->Settings->Netword and Dailup connections

højremus klik på Local area network og vælg disable.

(enable for at aktivere igen)
Avatar billede schumacher Nybegynder
04. januar 2002 - 10:50 #4
thomzen -> Men det løser ikke problemet med fejl-beskeder og Vmware.

nordicwolf -> Spøgsmålet er meget vigtigt for mig. Håber ikke jeg tiltrækker for meget negativ opmærksomhed. \"Skriver det bag øret\" til næste gang.
Avatar billede schumacher Nybegynder
04. januar 2002 - 10:55 #5
chries-> Det nytter ikke at disable local area network. Jeg har brug for at mit netkort er aktivt selvom kablet ikke er sat i.
Avatar billede chries Nybegynder
04. januar 2002 - 10:58 #6
koblet kablet i en hub eller switch er vel heller ikke en løsning så :-)
Avatar billede svein Nybegynder
04. januar 2002 - 10:59 #7
Du kan forsøge dette, så vil ikke Windows 2000 checke om der findes et netværK:
http://www.svein.dk/Windows2000/Tips/DHCPMediaSense.htm
Avatar billede schumacher Nybegynder
04. januar 2002 - 11:01 #8
chries-> Så skal jeg bære rundt på en HUB sammen med min bærbare. Når jeg er igang kunne jeg jo tage min 21\" monitor med :)
Avatar billede schumacher Nybegynder
04. januar 2002 - 13:10 #9
Så er problemet løst. Jeg installerede et gammelt PCMCIA-netkort (Edimax EP4000A) som ikke raporterer hvis kablet mangler. Nu aktiveres netværket og jeg kan ping\'e begge kort(har begge fast IP). Det interne NIC raporterer stadig at der mangler et kabel, men kan nu ping\'es.

Vmware kører glimrende under denne konfiguration.

Jeg smider pointene tilbage i kassen.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
04. januar 2002 - 13:19 #10
Øhh det var også kun ment som en god oplysning til dig, ikke ment som noget andet.
Avatar billede schumacher Nybegynder
04. januar 2002 - 16:11 #11
nordicwolf-> Det er ok, havde bare ikke overvejet at mange point kunne opfattes på den måde.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
04. januar 2002 - 22:23 #12
OK, Hav en rigtig god weekend ;-)