Avatar billede mdgs-dk Nybegynder
04. januar 2002 - 08:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Abit KT7-RAID vil ikke køre RAID?

på mit bundkort, et Abit KT7-RAID, har jeg 4 IDE sokler. 2 til almindelig IDE og 2 til RAID.

Men hvorddan laver jeg et raid array med to diske? Jeg har jumpet dem, og tilsluttet dem som master på hhv. IDE3 og IDE4

I manualen står der, at jeg skal trykke <CTRL> <H> under bootup, men det har ingen effekt.

Skal der installeres noget softare. før jeg kan tykke <ctrl> <h>?

Det er vel ikke fordi, jeg har sat en harddisk med Os på IDE 1 og et CD-ROM på IDE2? Jeg kan ved godt bruge alle fire IDE slots på en gang?

Avatar billede tin-man Nybegynder
04. januar 2002 - 09:21 #1
Der skulle gerne komme en lyseblå Controller bios under opstart. Det er der du skal trykke [Ctrl] + H. Jeg aner ikke noget om du må sætte diske på de andre kanaler.
Avatar billede mdgs-dk Nybegynder
04. januar 2002 - 10:26 #2
Hmm... hvis man lige sætter ATA100RAID Controller til \"Enabled\" i sin BIOS (Under \"Integrated Phiperials\") virker det hele ganske glimrende.

Jeg er i skrivende stund ved at formattere min RAID (på IDE3 og IDE4) disk under win 2000, som ligger på mit bootdrev som IDE1 master (altså, jeg kan bruge alle 4 IDE slots på bundkortet).

Jeg ved godt, at jeg burde have set det, men jeg synes måske godt det kunne have stået i manualen i stedet for blot at skrive \"press <ctrl> <h> at boottime to build an array\".

But what can you do....
Avatar billede hangaard Nybegynder
20. februar 2003 - 13:06 #3
Hvor store harddiske er der tale om? Jeg har selv problemer med et par 160GB.
Jeg kan godt danne et array, men når jeg formatterer stopper processen ved 84%.
Jeg har fået at vide at nogle RAID-controllere har en grænse på 137GB, men om det er det som er galt her har jeg endnu ikke fået bekræftet.