Avatar billede anje Nybegynder
03. januar 2002 - 23:03 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Mitet datafil

I forbindelse med oprydning på harddisken, har jeg ved et uheld slette en datafil.
Når pc´eren står urørt i ca 10 min. popper et lille vindue(efterfulgt af mange) op med teksten: C:\\WINDOWS\\SPIDEYTEASER.dat
                Data file does not exist!

Jeg har Win98 se.
mvh. anje
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2002 - 23:06 #1
Jeg vil tro, at denne fil tilhører et program, du har installeret og ikke selve win98. Prøv at geninstallere nogle af dine programmer, indtil du igen har denne fil.
Avatar billede summer Mester
03. januar 2002 - 23:12 #2
Er det mere end 5 dage siden du slettede den?
Avatar billede anje Nybegynder
03. januar 2002 - 23:15 #3
Nej, jeg har slettet ca i G programmer idag.
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2002 - 23:23 #4
Prøv at installere nogle af dem igen indtil problemet stopper. Søg derefter efter filnavnet, så du kan finde ud af, hvilket program, der bruger denne fil.

Du kan også prøve at søge efter spideyteaser.dat i din registreringsdatabase og slette henvisningen til denne fil.
Avatar billede anje Nybegynder
03. januar 2002 - 23:33 #5
Jer ge ikke helt sikker i det med registreringsdatabasen, men jeg har da fundet et sted med det rette filnavn, skal det bare slettes?
Avatar billede summer Mester
04. januar 2002 - 01:18 #6
Prøv at genstarte den pc med Ctrl nede> Når du ser den sorte skærm> Vælg Kun Kommandoprompt tryk Enter> Her skriver du SCANREG/RESTORE og tryk Enter> Nu får du mulighed for at vælge en fejlfri sikkerhedskopi af Registreringsdatabasen> Vælg en dato før dit uheld og lad pc,en køre prg. færdig og genstart så. Hvis du er lidt heldig er dit problem løst.
Godnat
Avatar billede anje Nybegynder
04. januar 2002 - 09:09 #7
summer > Er udført, men desværre kommer der en melding som siger: systemgendannelsen mislykkedes
Avatar billede summer Mester
04. januar 2002 - 09:45 #8
Øv!! Så kan jeg ikke lige se andet end, at  ufc er inde på det rigtige.
Du kan jo prøve en ting mere:
Start> Programmer> Tilbehør> Systemværktøjer> Systemoplysninger> Funktioner> Kontrolprogram til Systemfiler> Scan for ændrede filer.
Avatar billede anje Nybegynder
04. januar 2002 - 10:32 #9
summer>Jeg er ikke i tvivl om at ufc er inde på det rigtige, men det er ikke muligt at genistaller alle de små programmer jeg har downloadte i tidens løb. Jeg har prøvet dit forslag uden virkning. Jeg plejer selv at bruge genvejen: start>kør>sfc

Avatar billede anje Nybegynder
04. januar 2002 - 10:39 #10
ufc> jeg har slettet henvisningen til SPIDEYTEASER.dat i registreringsdatabasen uden at det har ændret noget ved problemet.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2002 - 19:05 #11
Der kan være mange henvisninger i reg.basen.
Avatar billede summer Mester
04. januar 2002 - 20:02 #12
Jeg gad nok vide hvad det er for en fil. Jeg kikkede for sjov efter. Jeg har den såsandelig også til at ligge lige så fredeligt i Reg.basen:
HKEY_CURRENT_USER> Software> Microsoft> Windows> CurrentVersion> Explorer> Doc Find Spec MRU.
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
05. januar 2002 - 15:16 #13
Det har ikke noget med din strømbesparingsfunktion at gøre? Kunne tyde på det, når det først er efter 10 min uden aktivitet.
Ellers kan det være en screensaver du har haft gang i tidligere.
Avatar billede anje Nybegynder
05. januar 2002 - 17:01 #14
ejoergensen, du har fulkommen ret, det var en screen saver ved navn Spidet Teaser (som jeg havde slettet), der lavede problemer. Jar nu skiftet screen saver og problemet er løst.
ufc var  i starten inde på at det var et slettet program der var årsagen
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
05. januar 2002 - 17:07 #15
godt du fandt løsningen, giv bare ham pointene, har rigeligt til mit brug og gider ikke være begærlig!
Avatar billede anje Nybegynder
05. januar 2002 - 17:07 #16
ejoergensen, du har ret, fejlen er fundet, og rettet
Avatar billede anje Nybegynder
05. januar 2002 - 17:16 #17
Jeg havde egentligt tænkt mig at give jer begge point, men jeg har kludret lidt i det. Så hvis jeg må få et svar fra ufc og ejoergensen, så vil I modtage nogle point.
Og mange tak for hjælpen til jer alle
mvh anje
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2002 - 19:27 #18
Takker for point.