Avatar billede louise Nybegynder
07. juni 1999 - 14:42 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke sende mail

Nogle gange kan jeg ikke sende mail hjemmefra, det lægger sig i Udbakke.

(Jeg kører Outlook 98 med 2 profiler, er koblet til Exchange Server 5.5 på arbejdet, men synkroniserer, således at jeg har Alle offentlige mapper med hjem.
Jeg bruger ikke fjerntilslutning, men kalder op til Uni2 for at sende og hente mail, der er sendt via internettet.)
Avatar billede annnrz Nybegynder
07. juni 1999 - 21:12 #1
Måske er det pga en dårlig/langsom server som du er tilsluttet, at der går for lang tid før du får svar og derfor ender det med timeout.
Det virker ikke umiddelbart som om der er noget at gøre, for hvis dette bare sker nogle gange, er der nok større chance for at det er pga travlhed på nettet....eller måske en fejl i dit program, hvilket alligevel virker lidt usansynligt! ellers kan du jo lige tjekke om du nu os HAR connected med den pågældende profil.
Avatar billede louise Nybegynder
08. juni 1999 - 08:47 #2
Hej annnrz!
Jeg tror ikke det er  p.g.a. timeout el. travlhed - jeg har oplevet at kunne sende flere andre mails, mens den første forbliver i udbakken.
Avatar billede pamyou Nybegynder
08. juni 1999 - 10:30 #3
Vedhæfter du filer & hvor meget fylder de?? Jeg har oplevet at f.eks. et videoklip kan være op til 25 min. om at ryge afsted på en 56 k. forbindelse!
Avatar billede louise Nybegynder
08. juni 1999 - 10:37 #4
Hej pamyou!
Ja, det er sket. Men jeg har også haft problemet uden vedhæftede filer, og når jeg skulle besvare en mail.
Avatar billede pamyou Nybegynder
09. juni 1999 - 12:46 #5
Jeg kender desværre ikke løsningen, men jeg ved at en remote opkobling mod en exchange server ofte kan være ekstrem langsom. Beklager!
Avatar billede louise Nybegynder
09. juni 1999 - 13:34 #6
Jeg bruger ikke remote opkobling mod Exchange hjemmefra, men kalder op til Uni2 - jeg får altså først min interne mail, når jeg møder på arbejde og logger på netværket.
Avatar billede pamyou Nybegynder
09. juni 1999 - 13:52 #7
Altså internet mail direkte op mod UNI2... De mails der ikke ryger afsted umiddelbart, bliver de sendt næste gang du logger på eller er du nød til at slette dem og prøve igen?? Det lyder desværre som om at det eneste der kan være galt er en langsom server.
Avatar billede louise Nybegynder
09. juni 1999 - 14:03 #8
Nej , de bliver ikke sendt. jeg sletter dem og opretter nye.
Avatar billede cldu Nybegynder
11. november 1999 - 02:47 #9
louise: du GEMMER dem ikke bare i udbakken, men trykker på SEND når de skal afsted? Hvis du bare ligger som usendt post i udbakken, går alle andre typer beskeder ind og tager pladsen for denne - du skal også huske at udfylde BÅDE afsender og modtager. Håber det her hjælper dig?
Avatar billede louise Nybegynder
31. juli 2000 - 09:58 #10
Hej cldu!
Jeg trykker på SEND, ligeså snart jeg har skrevet mail\'en. Derefter lægger den sig i Udbakken, hvorefter det er helt umuligt at sende den. Men jeg har ændret rækkefølgen af informationsserviceprogrammer, så Internet e-mail kommer først, derefter Exchange. Det ser ud til at det har løst problemet.
Jeg håber ikke I føler jer snydt af mit svar, mange tak for jeres forslag.