Avatar billede nilsen Nybegynder
03. januar 2002 - 22:11 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Oppstart med boot-diskette

a
Når man starter opp med en boot-diskette kommer man frem til en a prompt, hva gør man så??
mvh
Nilsen
Avatar billede hojben Novice
03. januar 2002 - 22:12 #1
Det kommer så sandelig an på hvad du vil gøre bagefter.... ???
Avatar billede maxium Novice
03. januar 2002 - 22:12 #2
hmmm hvad vil du
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. januar 2002 - 22:26 #3
hvis du vil formatere dit c-drev skriver du format c:
Avatar billede hojben Novice
03. januar 2002 - 22:29 #4
hvis du vil partitionere så skriver du fdisk

;)
Avatar billede nilsen Nybegynder
03. januar 2002 - 22:38 #5
Ga
Jeg er kanskje dum, men trodde faktisk at man kunne få windows til å starte opp med denne diskett, feks hvis reg.databasen var brutt sammen, og at den da ble gendannet. Ønsker man å formatere el. fdiske kan man jo bare holde F8 inne under oppstart så får man jo mulighet for en dos prompt?
N.
Avatar billede kick Nybegynder
03. januar 2002 - 22:42 #6
Så skal du lave en opstartsdisk som du kan lave i tilføj/fjern programmer i kontrolpanelet.

KICK
Avatar billede nilsen Nybegynder
03. januar 2002 - 22:59 #7
Hva er egentlig forskellen?
N.
Avatar billede onki Nybegynder
03. januar 2002 - 23:15 #8
Hvis du skal reparere reg.databasen, skriv da:
scanreg /fix

Hvis du skal starte windows fra en kommandoprompt, skriv da:
c: \"enter\"
cd windows \"enter\"
cd system32 \"enter\"
win.com \"enter\"
Avatar billede nilsen Nybegynder
03. januar 2002 - 23:25 #9
Gjelder dette for startdisketten el. bootdisketten, el. begge?
N
Avatar billede danny3112 Nybegynder
04. januar 2002 - 00:24 #10
Den skulle gerne sørge for at windows starter, instalations delen når du tænder pc\'en. sørg dog for at din windows cd-rom er i pc\'en.
når du vil formatere din harddisk er det bedst at skrive C:\\>format c: /u
For vis du kun skriver format C: vil der muligvis kunne ligge nogle systemfiler som kan forstyrre det ny indlæste.
ellers er du velkommen til at sende spørgsmål til mig
Avatar billede chl-hansen Nybegynder
04. januar 2002 - 01:02 #11
Hej jeg er ny her på siden, og håber nogen kan hjælpe mig med en opskrift på hvad jeg skal gøre når min Microsoft boot-diskette til Windows95 anden udgave er gået til grunde. Uden den kan jeg
ikke installere windows igen efter at harddisken er repareret fået ny partition og blevet formateret. Alle forsøg ender med sikkerhedsstop ved IOS.sys jeg vil være meget taknemmelig hvis nogen kan hjælpe mig. venlig hilsen CHL Hansen
chl-hansen@get2net.dk
Avatar billede hojben Novice
04. januar 2002 - 01:05 #12
chl-hansen > du henter en ny her:

www.bootdisk.com

men en anden gang så opret selv et spørgsmål ;)
Avatar billede nilsen Nybegynder
04. januar 2002 - 08:02 #13
Gm
Jeg skulle visst ha lagt litt mer poeng inn her, for jeg er fortsatt i villrede. Jeg har ingen problemer i øyeblikket, men de kan jo hurtig komme.
Starter man komputeren med en \"bootdisk\", hentet på nettet, kommer man frem til A promptet, skriver jeg så de kommandoer onki oppgir, fungerer det frem til \"win.com\", da får jeg \"bad command or file name\", og det hele går i stå.
Starter jeg med \"startdisketten\", lavet i windows får man først valget mellom å starte med el. uten cd rom, velger man uten kommer man frem til samme prompt som under \"bootdisketten\", og får samme fejlmeldelse, men nå naturligvis på dansk.
Mao hvordan får jeg startet Windows opp uden hjælp av cd-rom skiven, windows ligger jo på hard-disken, man skal bare komme igang.
Hva skal man egentlig med disse startdisketter, så vidt jeg husker, etter at man har formatert sin hd og starter opp kommer man også frem til en prompt hvor man skriver sitt cd rom drev bokstav, og deretter install???
Mange ord om liten diskett.
mvh
Nilsen
Avatar billede nilsen Nybegynder
05. januar 2002 - 00:28 #14
Ga
Onki, jeg venter å høre hvorfor jeg ikke kommer lenger etter å ha inntastet dine forslag i dos ppt.
Er det en feil kommando???
mvh
Nilsen
Avatar billede onki Nybegynder
05. januar 2002 - 00:56 #15
nielsen>>

Jeg kan ikke lige finde fejlen.
Avatar billede nilsen Nybegynder
05. januar 2002 - 07:11 #16
Gm
Onki, men kan du få startet opp windows med nevnte kommandoer, eller får du også samme fejlmedling?
mvh
N.
Avatar billede chl-hansen Nybegynder
05. januar 2002 - 19:49 #17
Tak til Hojben, men jeg forstår ikke \"men en anden gang så opret selv et spørgsmål\"
Den bootdisk jeg selv havde resoneret mig frem til fungerer iøvrigt. Det viste sig at min AMD K6
ikke ville fungere med min 1GB harddisk som master.Forhandleren kunne ikke forklare hvorfor.
På min gamle Pentium 133Mhz fungerede den udmærket.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. januar 2002 - 19:58 #18
\"men en anden gang så opret selv et spørgsmål\" = Folk hjælper her på sitet for point - dvs. du opretter et spørgsmål m. 15 el 30 el. h´vaf du nu syntes af point, og folk vil så hjælpe dig. At spørge i et allerede oprettet spørgsmål vil give ham der oprindeligt oprettede det, unødig mail og fyld i hans spørgsmål, som til tider kan tage overhånd. Ved at oprette dit eget spørgsmål kommer der (sjældent) unødig fyld i spørgsmålet. Håber at det var til at forstå? :)
Avatar billede nilsen Nybegynder
05. januar 2002 - 22:43 #19
Ga
Tks Stigers, jeg ble selv litt forbauset
Nilsen
PS
Jeg venter fortsatt et svar på mitt spørsmål.
ds
Avatar billede hojben Novice
06. januar 2002 - 10:40 #20
John > well put ;)
Avatar billede nilsen Nybegynder
08. januar 2002 - 07:23 #21
Gm
Her er det for meget rot, jeg lukker spørsmålet.
mvh
Nilsen