Avatar billede balykov Nybegynder
03. januar 2002 - 22:09 Der er 15 kommentarer

1 pc kan ikke gå på nettet via ADSL

Jeg har 2 pc\'ere der via en switch er koblet på ADSL fra TDC med 2 dynamiske ip-adresser. Det har virket men i forbindelse med at jeg installerede NetBEIU for intern netværk kan jeg ikke komme på i-nettet med den ene pc.
Opsætninger er identiske på pc\'erne.
Avatar billede egede Nybegynder
03. januar 2002 - 22:10 #1
kan routeren pinges?
Avatar billede egede Nybegynder
03. januar 2002 - 22:12 #2
sidder stikket i uplinkporten?
Hvilken IP har routeren?
Installerede du NetBEUIprotokollen på præcis samme måde?
Virker jeres lokalnetværk?
Avatar billede freekyzone Nybegynder
03. januar 2002 - 22:36 #3
egede -> alt efter om der er twisted eller ej, er det ligemeget okm det kommer i uplink....

Mit er fx. i en almindelig, mens to switche er forbundet med uplinket istedet...
Avatar billede grinderslev Praktikant
04. januar 2002 - 01:31 #4
Chek din default gateway og din routnings fil
Avatar billede lassebm Nybegynder
04. januar 2002 - 02:20 #5
OK! Har du prøvet at fjerne netbeiu igen? Hvis ikke så prøv det. Genstart og se hvad der sker.

Hvis du har angivet nogle ip adresser på netkortet så prøv at fjerne dem og lad windows selv finde den, genstart så!
Avatar billede little_john Nybegynder
04. januar 2002 - 02:24 #6
Er der nogen der har tænkt på at NetBEIU ikke kan routes??  Ja, jeg spørger bare  ;o)
Avatar billede balykov Nybegynder
04. januar 2002 - 20:26 #7
Gateway er default. Routing fil hvad er det?
Avatar billede balykov Nybegynder
04. januar 2002 - 20:28 #8
Jeg har fjernet og installeret NetBEIU flere gange uden succes

Har ingen IP-adresser. Er dynamiske.
Avatar billede grinderslev Praktikant
04. januar 2002 - 21:04 #9
Prøv at skriv ROUTE PRINT på en DOS prompt og check at oplysningerne er rigtige. Hvis de ikke er det, så ret dem med ROUTE kommandoen.
Avatar billede nexer Nybegynder
04. januar 2002 - 23:19 #10
Hvem siger at han har router?? Det er sikkert en ADSL Bredbånd forbindelse med DHCP server...

Jeg vil anbefale at fjerne alle protokoller og netkort på den ene computer og derefter geninstallere.. Du har husket at hente automatisk IP adresse?
Avatar billede little_john Nybegynder
05. januar 2002 - 00:05 #11
Hallo...  Netbeui kan ikke routes.. Smid lige en besked hvis jeg skal hjælpe med problemet..
Avatar billede grinderslev Praktikant
05. januar 2002 - 00:07 #12
Little_John: Det kan IP
Avatar billede little_john Nybegynder
05. januar 2002 - 00:14 #13
grinderslev>> jeps, tcp/ip kan routes..  men lyder det ikke som om han har slettet tcp/ip på den ene \'puter måske?  For mig lyder det ihvertfald sådan..

Løsning:
Fjern Netbeui fra begge maskiner..
Vær sikker på at begge tcp/ip er instaleret og står til tcp/ip..  Hvis det ikke er det, så sørg for det kommer til det. Nu skulle begge maskiner kunne komme på nettet som før.
Hvis netbeui er absolut nødvendigt (ville jeg jo ikke mene, den er jo i øvrigt sløjfet fra XP) så efterinstaler dem på nuværende tidspunkt (uden at ændre noget på tcp/ip indstillingerne..

Hvis ikke det virker så må I ....  ;o)

Little John,
Stud. ing.
Avatar billede balykov Nybegynder
05. januar 2002 - 12:49 #14
Jeg har prøvet at fjerne NetBEIU fra begge maskiner og herefter starte op. Resultatet var præcis som. Kun 1 PC kan komme på nettet.

Har ikke sta nogle Ip-adr. , gateway etc. da det burde sættes aut.

Eneste forskel jeg kan se er når jeg laver en winipcfg så er den PC der kan komme på nettet en \"hybrid\" og den anden er \"broadcast\".
Avatar billede balykov Nybegynder
05. januar 2002 - 15:23 #15
Problemet er løst. Norton Firewall havde forårsaget denne DNS fejl.

Afinstaller Norton pakken og genstart PC\'en igen. Herefter kom jeg på nettet igen. Jeg har installeret Norton igen og nu fungerer både i-net, lokalnet og Norton.

Desværrre ingen point, men tak for assistansen alligevel.