Avatar billede lise Nybegynder
07. juni 1999 - 13:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Farve printer til fotos

Jeg skal bruge en farveprinter der kan printe billeder i rigtig god kvalitet. Jeg har kig paa Epson Stylos photo 750 og 1200, der printer i 1400 x 700 dpi. Altsaa rigtig god kvalitet, isaer hvis man ogsaa printer paa godt papir.
Findes der mon en tilsvarende god printer til en rimelig pris (under 5000 kr.), helst i samme hoje oplosning da vi skal bruge den til at printe billeder og layout. Eller hvilken kan ellrs anbefales?
Den skal ogsaa helt vaere rimelig okonomisk i drift.
Avatar billede nedahl Nybegynder
07. juni 1999 - 13:31 #1
HP 720C printer godt nok kun i 600x600 dpi, men den laver rigtig gode print. Så vidt jeg ved skyldes den høje kvalitet, at den bruger flere farver i hvert punkt.
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
07. juni 1999 - 14:53 #2
Glem Epson og HP!

Lexmark udemærker sig ved at være ekstrem god til fotoprint. Optra Color 40/EN er godt køb. Cannon BJC 6000 er næsten lige så god på dette felt, og hvad forburg angår så er den tillige klassens billigste. Den har nemlig seperate farvepatroner. Hvilket er langt det billigste. En rar ting ;-)

Læs f.eks. PC world maj eller juni udgave. Her er en omfattende test af printere i denne prisklasse.
Avatar billede hawk Nybegynder
07. juni 1999 - 20:08 #3
Jeg vil også anbefale Lexmark. Jeg bruger selv Lexmark Color Jetprinter 2050 den kan udskrive i fotokvalitet på kodak foto papir og kan fås til omkring ca. 2500 kr. eller måske billigere
Avatar billede mark Nybegynder
08. juni 1999 - 01:01 #4
Køb en Epson i prisklassen 2300-2800, så får du det svedigste "trykkeri"! Tjek selvfølig op på den, før du køber den, men med Epson går du ikke galt i byen!
Avatar billede lise Nybegynder
08. juni 1999 - 04:28 #5
Okay, dkkarpen dit svar er vist hvad jeg bedst kan bruge. Jeg vil sammenligne Lexmark og Cannon BJC 6000 med Epson som jeg er mest hub paa.
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
08. juni 1999 - 10:56 #6
Ok - tak for det. Men hvor blev mine points af? Du skulle jo have afvist svaret fra hawk... (nothing personal hawk).