Avatar billede jakez_c Nybegynder
17. april 2000 - 12:38 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Riva TNT2 Vanta - problemer!

Jeg kan sagtens få kortet til at køre i windows, med god kvalitet, men hvis jeg starter et spil som f.eks. Unreal Tournament, fryser billedet efter ca. 10 sek. og jeg er nødt til at genstarte PC'en. Hvis jeg kører med Software Rendering er der ingen problemer.
Hjælp!
Avatar billede jakez_c Nybegynder
17. april 2000 - 12:40 #1
Jeg har prøvet med flere drivere og kører lige nu med Creative ct 6954 fra 30-12-99. Jeg har også prøvet nogle af Nvidias drivere.....
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2000 - 13:16 #2
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2000 - 13:19 #3
Har du husket denne her:README for Installation of NVIDIA's Detonator 2.08 Reference Drivers

This driver is compatible with all RIVA TNT, RIVA TNT2 and NVIDIA Vanta
based products.

You must have WinZip on your system to extract the files.
You can download the WinZip program from: www.winzip.com

***********************************************************************
INSTALLATION INSTRUCTIONS:

1. After unzipping the driver package, go into the downloaded directory
  and run setup.exe

NOTE: SETUP DOES NOT AUTOMATICALLY INSTALLS YOUR DRIVER.  YOU HAVE TO
INSTALL IT MANUALLY.

2. Refer to the README file included in the driver extraction for
  detailed instructions on changing drivers.

If you have any problems with installation or driver functionality,
please submit a report online to:

http://www.nvidia.com/Products.nsf/htmlmedia/software_drivers.html

and click through to the Support Form.

NOTE:  These are reference drivers and are not covered by customer
support.

Avatar billede gnarf Nybegynder
17. april 2000 - 13:52 #4
* Har du installeret Directx 7 ?
* Har du installeret driverne rigtigt ?
  Du skal pakke dem ud, højreklikke på baggrund, indstillinger->kort->skift->har disk->peg på nyt driver directory.
  Vær iøvrigt opmærksom på at windows kan finde på at sige at de drivere du har i forvejen er bedre, og hvis du så bare trykker ok, så kører du videre med de gamle drivere.

Gælder det alle andre spil også ? Det er en god ide at Patche Unreal Tournament til den nyeste version.

Ellers prøv at beskrive lidt mere om hvad der sker, og hvad du har gjort. Sker det for eksempel både Direct3D og OpenGL eller. Hvad for et bundkort har du ? Hvis det er et Via eller Aladdin chipset du har, så skal du installere den rigtigt AGP Vgart driver også.
Avatar billede jakez_c Nybegynder
17. april 2000 - 14:10 #5
Det er PCI-udgaven af Riva TNT2 Vanta, så jeg skal ikke bruge AGP (Min AGP-port var onboard, og det ER slået fra i bios. Init display first er altså sat til PCI)

DirectX 7 ER installeret, så det skulle heller ikke være problemet.

Jeg har prøvet både med driveren Nvidia Vanta (i flere versioner!) og Creative CT6954 (som var på den medfølgende CD.) Mit bundkort er et Gigabyte GA-5sMM med onboard grafikkort.
Avatar billede gnarf Nybegynder
17. april 2000 - 14:39 #6
Hmm...hvad med det der onboard grafikkort, er det noget du har slået fra i bios så, eller skal man gøre det med en jumper på bundkortet?  Eller har du slet ikke disablet det på nogen måde?

Jeg gætter lidt, fordi det burde måske ikke have indflydelse på din 3D funktionalitet, men at sætte init display first til PCI er jeg ikke sikker på er nok til at disable dit onboard grafikkort. Men måske.

Lidt dumt spørgsmål, men du har vel prøvet Nvidia's PCI reference driver. Det er jo forskellige versioner til PCI og AGP.
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2000 - 14:44 #7
Slået fra Ja så er det der du har problemet. Hvad er det for en PC'er du køre med?
Avatar billede jakez_c Nybegynder
17. april 2000 - 14:52 #8
Jeg HAR prøvet Nvidias referencedrivere, men jeg tror faktisk også, jeg har fået det til at virke nu, jeg ved ikke hvordan.... Jeg rodede lidt med lidt forskelligt efetr gnarf's indlæg kl. 14.39 pg pludselig virkede det!! Init display first er sat til PCI og skærmkablet er jo sat i PCI-kortet, så mon ikke onboard er slået fra?? Det virker ihverfald nu!
Avatar billede jakez_c Nybegynder
17. april 2000 - 14:53 #9
Kharder: Hvad mener du med at det er problemet?? Det virker jo nu!!
Avatar billede amfora Nybegynder
12. juni 2000 - 23:31 #10
Jakez_c, hvordan kører grafikkortet nu?
Og kan du ikke beskrive lidt nærmere hvordan det lykkedes for dig. Jeg kan kun køre win med 16 farver, se ? 19016.
Avatar billede jakez_c Nybegynder
12. juni 2000 - 23:37 #11
Det kører ikke mere... Det er solgt! Jeg tror jeg opdaterede til en ny driver eller sådan noget? Jeg er ærligt talt ikke sikker... Mit bedste råd til dig: køb et bedre kort!
Avatar billede amfora Nybegynder
13. juni 2000 - 08:42 #12
Tak for rådet Jakez_c.

Det er godt jeg nåede at sikre mig om bytte garanti, hos forhandler, hvis det ikke virkede.
Min nuværende PC kører på sidste vers, men den vil stadig være god som reserve PC, så kender du et andet grafikkort med PCI-sokkel som kan køre 3D?
Avatar billede jakez_c Nybegynder
13. juni 2000 - 10:17 #13
Der er jo Asus V3800 som er et bedre kort. Det kan godt være du istedet skulle satse på noget Voodoo 4 el. 5 som jeg mener er til PCI. HVis det er en gammel PC er det vel alligevel begrænset hvor mange spil der kan afvikles på den, så måske er det for dumt at spilde alt for mange penge på et nyt grafikkort til den.