Avatar billede kimg Nybegynder
17. april 2000 - 12:04 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Thumbnail's

Jeg viste ikke rigtigt hvilken kategori jeg skulle vælge.
jeg bruger et cgi script til at vise billeder (thumbnails) fra et bibliotek med link til det større billede, det virker helt fint, men problemet er at jeg skal lave billederne om til til thumbnails, med samme navn.
Her kommer spørgsmålet
Er der nogen der kender til et program hvor man kan lave f.eks 20 billeder om til thumbnails på en gang.

Kim
Avatar billede roadkill Nybegynder
18. april 2000 - 13:17 #1
Søg efter Thumbnailer på http://www.tucows.com. Det er desværre ikke shareware, men deres testudgave tillader op til 100 thumbnailings ad gangen.
Avatar billede ask Nybegynder
06. maj 2000 - 11:05 #2
Til mine billeder paa http://www.netcetera.dk/~ask/photo/ bruger jeg dette script's og templates du kan  finde paa

  http://www.netcetera.dk/~ask/src/photoweb/

- ask
Avatar billede roadkill Nybegynder
06. maj 2000 - 12:43 #3
Hmm... Min kommentar ovenfor var faktisk et svar...
Avatar billede ask Nybegynder
06. maj 2000 - 21:31 #4
dit "svar" havde da ikke meget med Perl at goere. :-)
Avatar billede roadkill Nybegynder
06. maj 2000 - 21:37 #5
Der er vel heller ingen, der har sagt, at det skal være et Perl-svar... vel?
Avatar billede kimg Nybegynder
09. maj 2000 - 21:54 #6
Jeg siger tak
Avatar billede kimg Nybegynder
09. maj 2000 - 23:46 #7
Hej Ask
Jeg har set på dine billeder, kan du kort fortælle mig hvordan dit script virker

Kim
Avatar billede ask Nybegynder
10. maj 2000 - 00:13 #8
lav en index.txt fil i kataloget med billederne og put

title = titlen
desc = beskrivelsen
[files]
filnavn1.jpg Beskrivelse af billede1
filnavn2.jpg r270 dette billede bliver roteret 270 grader

...

ret path names til dine templates i scriptet og maaske filtrerer det saa det kun kigger paa billeder kaldt dsc*.jpg eller noget i den stil nu.

Det kraever ImageMagik installeret og et par Perl moduler fra CPAN.

Avatar billede thunberg Nybegynder
06. maj 2003 - 11:48 #9
Hej kimq

er det CGI-script noget du vil dele. Jeg står og mangler et script der kan lave en html side udfra det egentlige indhold af billeder i en mappe...

mvh

ST