Avatar billede kajbonsjuk Nybegynder
02. januar 2002 - 16:40 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke skifte regionskode!!!!!!!

Jeg har lige købt en dvdafspiller - model acer dvp 1648A. Jeg har sat den rigtigt til i hvert fald ifølge brugsanvisningen. Men jeg kan ikke skifte regionskode. Når jeg prøver siger den at jeg ikke har \"administrative rettigheder\" men jeg kan se at jeg er logget på som administrator. Jeg er virkelig åben for alle muligheder og hvis du har, eller bare tror du har, en løsning til mit problem så PLEASE hjælp mig.
Jeg har både prøvet det i win2000prof og XPprof og den siger det samme i begge styresystemer.
Avatar billede help--me Nybegynder
02. januar 2002 - 16:45 #1
Genstart lortet!!!
Avatar billede chries Nybegynder
02. januar 2002 - 16:45 #2
Hvis du tør kan du gøre drevet regions fri (kan spille alle regioner ) ved en lille firmware opdatering :-) (dit drev er faktisk et pioneer 115 i forklædning )

http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/dvd/dvdfi.htm
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. januar 2002 - 16:46 #3
hmm.. måske er den LÅST til een region fra start!

Codefree DVD
http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/dvd/dvdfi.htm
Avatar billede help--me Nybegynder
02. januar 2002 - 16:46 #4
Restart mener jeg §:-)
Avatar billede kajbonsjuk Nybegynder
02. januar 2002 - 16:51 #5
der er jo ingen upgrades der passer til netop mit drev acer dvp 1648A på den side i skriver. skal jeg bruge 1640eren?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. januar 2002 - 16:52 #6
chries => tror du ikke det er en stavefejl??

-Acer DVP-1648A (16X/48X)
(Known firmware : 1.02)
Pioneer DVD-118 OEM
RPC-2

kajbonsjuk => passer det at det er en 16x DVD
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. januar 2002 - 16:53 #7
*sorry*

mindre forvirret iøjeblikket *S*
Avatar billede chries Nybegynder
02. januar 2002 - 16:53 #8
nej brug ikke 1640\'eren, så virker drevet ikke mere :-) jeg så forkert :-(
Avatar billede kajbonsjuk Nybegynder
02. januar 2002 - 16:56 #9
Det er et 16x/48x drev. HAr i andre gode forslag?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. januar 2002 - 17:00 #10
sorry tror ikke der er noget at gøre, for at får den regions free..

og vedr. rettigheder.. aner det ikke!!

chries => hvor kan jeg se hvilken firmaware jeg har i W2K

har dette drev.. og vil ikke flashe hvis jeg har firmware 1002

Hvis jeg højreklikker på drevet.. så kan jeg se driver dato og version.. men IKKE firmware!

Toshiba SD-M1502 (16X/48X) 1010 , 1012 / 1816
(Known firmware : 1008 / 1010 / 1012 - 1002)
You can make your drive region free (RPC-1) by using this patched 1012 RPC-1 firmware (patch by DocteurB and HELF).
Newest drive with firmware 1002 use a different hardware and can\'t be flashed with available firmware. There is currently no region free solution for these drives.
RPC-2
Avatar billede kajbonsjuk Nybegynder
02. januar 2002 - 17:13 #11
Det kan sgu da ikke passe at man ikke kan skifte region på det lorte dvddrev(ups....jeg skrev vis dvdafspiller men det er et dvddrev. I manualen står der at drevet selv skifter region når man sætter en dvd i men det gør mit jo ikke. Er der ikke noget at gøre?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. januar 2002 - 17:33 #12
jeg har selv 3 DVD drev.. og de virker med at vælge regioner.. har ingen problemer det..
køre W2K på alle 3 PC\'ere

så jeg ved ikke hvad der kan være galt!

hvis du ser egenskaber for drevet.. hvor mange regionsskift har du tilbage?
Avatar billede kajbonsjuk Nybegynder
02. januar 2002 - 21:38 #13
Der står at jeg har 4 regionsskift tilbage men jeg burde egentlig have 5 for jeg har ikke skiftet kode siden jeg købte det.
Avatar billede kajbonsjuk Nybegynder
02. januar 2002 - 22:13 #14
haha nu har jeg SELV fundet ud af det....men jeg takker meget for budene. Jeg fandt på en snusket undergrundsside programmet \"region killer\" som simpelthen bare skal køre i baggrunden. Nu har jeg ikke bare 5 regionsskift men alle dem som jeg vil have. Hold da kæft hvor er det bare skod at man køber et nyt dvddrev - og selv skal rode rundt i undergrunden på nettet for at få lortet til at virke. Jeg mailede acer og de kunne ikke hjælpe mig og jeg ringede til den itbiks jeg købte lortet i og de kunne sgu heller ikke hjælpe mig. Men fuck mand hvor er jeg glad lige nu. Jeg har nemlig siden jul haft ikke mindre end 4 defekte dvddrev og 2 surround sound sæt.