Avatar billede tida Juniormester
02. januar 2002 - 16:04 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Kæder

Hvorledes finder jeg en celle i en fil der indeholder
en kæde til en anden fil.

Ofte er en sådan kæde opstået ved en fejl....og man bliver efterfølgende spurgt om man ønsker at opdatere kæden hver gang man åbner filen. Det er også muligt at finde adressen under rediger/kæder, men ønsker jeg nu at fjerne kæden hvad gør jeg så...jeg kan ikke finde den aktuelle celle.

Søg og erstat kan benyttes...nogengange, ikke altid....men der må være en mere hensigtsmæssig metode ???

Avatar billede bak Seniormester
02. januar 2002 - 16:57 #1
Avatar billede palmanimal Nybegynder
02. januar 2002 - 17:16 #2
Højreklik på en tilfældig værktøjslinie. Vælg tilpas og under fanebladet tilføj vælger du cirkulære referencer (Auditing hvis du Bruger UK udgave). På denne er der knapper der hedder spor under /overordnede. Så kan du vha pile til links.
Avatar billede palmanimal Nybegynder
02. januar 2002 - 17:17 #3
til = se
Avatar billede mile Juniormester
03. januar 2002 - 09:10 #4
Gå i menuen Rediger - Kæder. Se hvor kæden peger hen. Lav derefter en søg, på noget af filstrengen, eks.:

C:\\budget

Avatar billede mile Juniormester
03. januar 2002 - 09:12 #5
Nogle gange husker Excel at den har haft en kæde, selv om kæden ikke længere findes. På en Excel XP, kan man afbryde kæden. På de ældre versioner, har jeg fundet en mere (og meget) alternativ løsning. Jeg gemmer filen under samme navn (og sti) som kædefilen. Derved forsvinder kæden for good.
Avatar billede tida Juniormester
03. januar 2002 - 09:25 #6
Til mile :

søge funktionen kan ikke finde strengen, det er netop mit problem.

Jeg kan ikke umiddelbart gemme under samme navn som kædefilen, da denne er i brug og ikke og ikke tilhører mig.
Avatar billede tida Juniormester
03. januar 2002 - 09:40 #7
Til bak :

Okay....fundet siden, fundet filen, downloadet den, unzippet den, klikket på ikonet med .xla filen, hopper til Excel....og....så ingenting ??
Avatar billede mile Juniormester
03. januar 2002 - 09:46 #8
Opret tom Excel fil på C: og kald den dummy.xls

Menuen Rediger - kæder- skift kilde - skift til dummy filen.

Gem den oprindelige fil som C:\\dummy.xls - kæden forsvinder og du kan efterflg. gemme den under sit rigige navn.
Avatar billede tida Juniormester
03. januar 2002 - 09:52 #9
Til palmanimal :

Auditing kan jeg ikke bruge, min fil er temmelig stor, med ca 20 ark, et hav af formler og spor. Jeg leder efter en enkelt celle med en enkelt kædereference .
Avatar billede tida Juniormester
03. januar 2002 - 10:04 #10
Til mile :

Måske er min problem-formulering for upræcis, jeg prøver lige igen.
Jeg har en del store filer som der er flere brugere der har adgang til. Det hænder at en sådan fil pludselig spørger om jeg ønsker filopdatering ved åbning. Filen burde umiddelbart ikke have en kæde relation og jeg ønsker derfor at undersøge sagen og derefter eventuel slette linket, hvis der er tale om en fejl. På din måde risikere jeg at slette noget som en anden person med fornuft har tilføjet, og det ønsker jeg egentlig heller ikke.
Avatar billede mile Juniormester
03. januar 2002 - 10:11 #11
Hvis du har søgt alle ark i gennem og ikke fundet nogle celler der indeholder strengen (eller dele af den), så ER det fordi Excel husker at der har været en kæde, selv om der ikke længere er nogen. Jeg har set det hundredevis af gange her. Og det var egentligt for at I kunne slippe for den dumme melding, at jeg foreslog det med dummyen. Hvis du har mulighed for at komme i nærheden af en Excel XP kan du blot afbryde kæden. Den beholder så bare selve værdien i stedet for, hvis der mod forventning er en celle der indeholder kæden. Jeg har en XP, og vil da gerne afbryde den for dig, hvis du vil have det.
Avatar billede bak Seniormester
03. januar 2002 - 11:41 #12
Tida> når du har indlæst findlink.xla har du fået en ny funktion under Funktioner/Find Links.
Klik på dette menupunkt, OK til næste, og så finder den alle dine links
Avatar billede mile Juniormester
03. januar 2002 - 11:48 #13
Bak - Jeg har lige downloaded den, den virker da perfekt - fedest - den skal jeg nok få glæde af, så dit krudt er ikke spildt.
Avatar billede tida Juniormester
03. januar 2002 - 12:12 #14
Perfekt bak.....det var præcist hvad jeg søgte.

Tusind tak !!!!!

Send mig lige et svar jeg kan returnere point på.
Også tak til alle andre for interessen.
Avatar billede bak Seniormester
03. januar 2002 - 13:13 #15
OK, her er et svar :-)
Avatar billede tida Juniormester
07. januar 2002 - 09:36 #16
Her kom de så...bedre sent end aldrig.