Avatar billede xron Nybegynder
02. januar 2002 - 15:50 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Aminstrator password

Har glemt mit amindstrator password på w2k, jeg kan huske at man kunne lave noget med NT, hvad kan man gøre i 2K\'eren.
Avatar billede help--me Nybegynder
02. januar 2002 - 15:53 #1
ikke noget!!!
Du bliver nødt til at starte din computer forfra!!!
medmindre du har lavet en backup af din hard disk!!!!
Avatar billede double-g Juniormester
02. januar 2002 - 15:54 #2

græde, det er det eneste der er at gøre. :-)

Avatar billede brosnjikov Nybegynder
02. januar 2002 - 15:56 #3
Der findes et program til at cracke password i NT/2k. Prøver lige at finde det...
Avatar billede chries Nybegynder
02. januar 2002 - 15:56 #4
du kan restorer din password til det første hvis du har lavet de rescue/restore disketter :-)
Avatar billede xron Nybegynder
02. januar 2002 - 15:56 #5
Rigtig mænd laver ikke backup.... såå må man flytte data over på en anden harddisk ,, damm..
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
02. januar 2002 - 15:58 #6
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/ - skulle vist være dét
Avatar billede xron Nybegynder
02. januar 2002 - 15:58 #7
brosnjikov-- hvor !! cracke password er det navet ?
Avatar billede xron Nybegynder
02. januar 2002 - 16:02 #8
jeg prøver lige..
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
02. januar 2002 - 16:03 #9
Du kan ændre password for enhver lokal user account
Avatar billede help--me Nybegynder
02. januar 2002 - 16:10 #10
nej han kan ej!!!
Ikke hvis han ikke kan huske sit admin-password.
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
02. januar 2002 - 16:11 #11
Jo, med programmet på det link, jeg gav
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
02. januar 2002 - 16:13 #12
Man laver en boot-disk ved hjælp af det image, man downloader på siden.
Boot-disken er en linux, der går ind og ændrer passwordet på den user account, man definerer. Det virkede for mig :-)
Avatar billede goulduck Nybegynder
03. januar 2002 - 06:48 #13
Jeg har brugt brosnjikov\'s program 2 gange og et par af mine kollegaer har også brugt det ... det virker faktisk. Det er blevet brugt på Windows NT 4.0 server og Windows 2000 Pro.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
03. januar 2002 - 09:50 #14
Lige en bemærkning: Husk til næste gang at opret en \"reserve administrator\" ;)
Avatar billede gimmy Nybegynder
03. januar 2002 - 09:54 #15
nanoq: og det er også særdeles sikkert :-/

der findes mange gode programmer til at boote op på. Jeg har set en CD som indeholdt sådan noget boot-haløj så man kunne smadre passwords på de fleste maskiner; mac, win, linux, unix etc. Virkelig effektivt :)
- men det findes der jo også \"forsvar\" imod :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
03. januar 2002 - 10:01 #16
gimmy, det er såmen sikkert nok - opret en bruger med ALLE adminrettigheder - giv den et password a la lkjASFD=(/UJWOISUDJFLDS987uofjj98sdfj9(FSD¤%/& - skriv det ned på en lap, og smid lappen i en bankbox - glem herefter alt om denne bruger.

Jeg ville sige det er DUMT ikke at gøre det. :)
Avatar billede shadowman Nybegynder
03. januar 2002 - 10:18 #17
Øhhh.... er der nogen der har et andet link til det program???? Hvis jeg prøver at gå ind på den side, så får jeg at vide at den vil være nede den næste måned... :o(
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
03. januar 2002 - 10:25 #18
http://www.lostpassword.com/
Dér skulle også være noget - bare ikke helt det samme.
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
03. januar 2002 - 10:27 #19
Øv... demo...
Avatar billede gimmy Nybegynder
03. januar 2002 - 10:28 #20
jeg holder nu stadig på at én administrator er at foretrække og så fifle sig frem v.hj.a. andre hjælpemidler hvis det skulle gå galt :)
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
03. januar 2002 - 10:32 #21
Avatar billede borf Nybegynder
03. januar 2002 - 11:55 #22
Kommentar fra xron
02/01 2002 15:56:43    Rigtig mænd laver ikke backup.... såå må man flytte data over på en anden harddisk ,, damm..  <--- lool
Avatar billede xron Nybegynder
03. januar 2002 - 12:06 #23
Hmmm.. lyder godt alt sammen,, jeg er ved at prøve en del ting af.. vender tilbage med løsningen,, hvis der er en.
Avatar billede xron Nybegynder
03. januar 2002 - 12:25 #24
brosnjikov \' du er en vinder... det kør
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
03. januar 2002 - 12:27 #25
Tillykke - og tak for point :-)
Avatar billede steen_hansen Forsker
09. januar 2002 - 21:14 #26
xron: Jeg har det samme problem. Hvad skal man gøre med den *.iso-fil?
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
10. januar 2002 - 06:44 #27
Den skal brændes på en CD... Jeg har ikke selv testet dén, men desværre er det første link dødt i øjeblikket :-(
Avatar billede love Nybegynder
10. januar 2002 - 08:36 #28
Hej brosnjikov

Tak for linket, og tak til goulduck for verificering af at det også virker på win2000
Jeg skal afprøve det og vender tilbage med point lidt senere PS. var det en nem / middel / svær (mht pointgivning)?
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
10. januar 2002 - 16:14 #29
Tja... de betegnelser er efterhånden blevet forbigået *en smule*... 100 point for at anbefale et DVD kabelkit, for eksempel...
Avatar billede cashdk Nybegynder
28. juni 2003 - 06:38 #30
virker de løsninger også til xp???????
Avatar billede bredker Nybegynder
28. juni 2003 - 07:03 #31
cashdk>>de fleste ting virker på samme måde i xp og 2000