Avatar billede robertholmjensen Nybegynder
02. januar 2002 - 13:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Forespørgsel som opdeles i måneder

Hej!

Jeg har lavet en registreringsdatabase, hvor der indgår et datofelt. Jeg vil gerne lave en en forespørgsel, som både tæller antallet af en påpgældende registrering pr. år, samt antallet af en pågældende registrering pr. måned. Registreringen pr. år kan jeg sagtens finde ud af at lave, men når jeg prøver at kategorisere ud i måneder går det galt.  Der kommer en fejlmeddelelse frem, om at \"jeg har forsøgt at køre en forespørgsel, der ikke medtager det angivne udtryk \"Dato\" som en del af en aggregatfunktion. For januar måned har jeg skrevet et kriterium der hedder >=\"01-01-*\" Or <=\"31-01-*\", men alligevel vil det ikke lykkes. Er der nogen som kan hjælpe?
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
02. januar 2002 - 13:56 #1
Prøv at bruge Month(Dato) i kriteriet
02. januar 2002 - 14:06 #2
Month er ikke helt nok.

Prøv at lave en ny kolonne i forespørgslen, som hedder:
Måned: Year([Dato]) & \"-\" & Month([Dato])

Herefter kan du gruppere og summere på denne kolonne som du vil.

/Thomas
Avatar billede robertholmjensen Nybegynder
02. januar 2002 - 18:04 #3
Tak skal du have, - der er fluks nogen point på vej