Avatar billede mike22 Nybegynder
01. januar 2002 - 23:55 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

DAmmm

Der er en der truede mig med at ødelægge min Puter!
men jeg troede ik på ham og sagde Uhha men så sagde han skal jeg printe i har en xxxx printer og så fandt jeg ud af at han var inde i vores pc !
Er her nogle der kan hjælpe og sige havd jeg skal gøre han havde lagt nolge giler ind i min puter .(

Ip:  bruisedle@0x503e082d.albnxx8.adsl-dhcp.tele.dk
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
01. januar 2002 - 23:56 #1
Hmm, der er ikke meget sammenhæng i det du siger, prøv igen
Avatar billede hojben Novice
01. januar 2002 - 23:57 #2
abuse@tele.dk
Avatar billede mike22 Nybegynder
01. januar 2002 - 23:58 #3
OKay.....

Altså der er en der har hacket med med den IP..

han truede mig med det men jeg troede ik på ham!

Og han sagde kig efter den her fil: hejehjehej.txt på dit c drev

da jeg havde gjort det var den der og han havde skrevet jeg skulle passe på!
Avatar billede prodic Mester
01. januar 2002 - 23:58 #4
Har du scannet din PC for Virus og Trojans med et antivirus program?

brug evt. www.antivirus.dk - en online udgave.
Den burde finde nogle yderligere informationer - har vi dem kan vi også få det fjernet.
Avatar billede lassebm Nybegynder
01. januar 2002 - 23:58 #5
Meld det, du har jo hans ip, så er det da ikke noget problem at spore ham! Ellers scan med et virus program for bagdøres trojaner!

Avatar billede mike22 Nybegynder
01. januar 2002 - 23:58 #6
høre lige her jeg ville ikke melde ham men bare tjek hans profil OSV
Avatar billede prodic Mester
01. januar 2002 - 23:59 #7
Installer evt. en gratis firewall på din PC - f.eks ZoneAlarm
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
01. januar 2002 - 23:59 #8
hvorfor vil du ikke melde ham?
Avatar billede mike22 Nybegynder
02. januar 2002 - 00:01 #9
Fordi han har ikke gjort noget HELT vildt galt men jeg ville bare hvis der sker noget med pC`en så jeg kan melde ham med oplysninger!
Avatar billede hojben Novice
02. januar 2002 - 00:01 #10
Hmmm lidt som at sige:

Der er en der vil skyde mig.. men jeg vil ikke melde ham..
Avatar billede hojben Novice
02. januar 2002 - 00:01 #11
at melde ham vil være forebyggende..
Avatar billede lassebm Nybegynder
02. januar 2002 - 00:01 #12
sådan nogle typer skal bare ned med narken!

Ville du heller ikke melde en der brød ind i dit hus!
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
02. januar 2002 - 00:03 #13
hvad hvis der var ind der brød ind i dit hus, lagde en selv, og skrev han kunne køre det igen?
Avatar billede mike22 Nybegynder
02. januar 2002 - 00:05 #14
food4u.dk/ nu er du langt ude på landet jeg er faktisk \"gode\" venner med ham nu .. men det var bare hvis der skete noget!
Avatar billede hojben Novice
02. januar 2002 - 00:07 #15
hvad er det for en profil du snakker om ??
Avatar billede mike22 Nybegynder
02. januar 2002 - 00:07 #16
er her nogen der ved hvor man kan finde en hvor man skriver en ip så får man hvor han Bor OSV?
Avatar billede starfish Nybegynder
02. januar 2002 - 00:09 #17
har du delt nogle af dine drev? Det kan han f.eks. udnytte. hvad er din IP adresse, så kan jeg se om det er det der er problemet. Du kan evt. kontakte mig over ICQ, hvis du ikke vil ud med den her.

Avatar billede hojben Novice
02. januar 2002 - 00:09 #18
Nej det kan du ikke....  det med hvor han bor altså
Avatar billede mike22 Nybegynder
02. januar 2002 - 00:12 #19
starfish hvordan kan jeg vide du ik er ude på nurmre *GGG* ej hvad er dit icq så snakker vi om det og du får point!
Avatar billede starfish Nybegynder
02. januar 2002 - 00:13 #20
Gå evt. ind på Shields Up siden på denne URL. Den vil prøve at finde ud af hvilke porte og servere der kører på din computer. Så kan du se, hvad der evt. kan være galt.

http://grc.com/default.htm
Avatar billede starfish Nybegynder
02. januar 2002 - 00:14 #21
mit ICQ: 5602913
Og du kan ikke vide jeg ikke er ude på numre, men du kan evt. læse min profil og se om du ikke tror du kan have tiltro til mig :-) Kan ikke komme på noget bedre.

Avatar billede starfish Nybegynder
02. januar 2002 - 00:36 #22
Det viste sig at være en dårlig default opsætning af winxp\'s sikerhed. De delte drev var offentligt tilgængelige. :-(

Avatar billede starfish Nybegynder
02. januar 2002 - 01:19 #23
For interesserede kan man under sin internetforbindelse sætte et flueben ved en \"lad ikke andre folk fra internettet komme ind i din computer\" checkbox. er ikke helt sikker på navnet, men det var cirka det han skrev han havde gjort. Har selv kun win2k, så jeg kan ikke checke det...
Avatar billede lassebm Nybegynder
02. januar 2002 - 02:10 #24
Ikke den smarteste funktion xå har der for ikke så avancede brugere...
Avatar billede starfish Nybegynder
02. januar 2002 - 02:31 #25
Nej, det kan undre at Microsoft laver noget firewall halløj i XP og så lader det være op til brugeren selv at huske at slå det til.