Avatar billede cheater Nybegynder
01. januar 2002 - 22:39 Der er 12 kommentarer

MPG codec

Jeg har en Mpg fil, som jeg ikke kan afspille pga manglende codec... - hvordan kan man finde ud af hvilket codec man skal installere for at afspille den?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
01. januar 2002 - 22:40 #1
Avatar billede rkhdk Nybegynder
01. januar 2002 - 22:40 #2
Avatar billede kick Nybegynder
01. januar 2002 - 22:40 #3
Avatar billede nesral Nybegynder
01. januar 2002 - 22:43 #4
Avatar billede cheater Nybegynder
01. januar 2002 - 23:17 #5
Det er ikke DivX codec... - og nej, jeg mangler ikke divX codecet...
Avatar billede cheater Nybegynder
01. januar 2002 - 23:22 #6
nesral > der kan man hente et program som kan fortælle hvilket codec filen er blevet encodet med? - oxo hvis man ikke har dette codec installeret...?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
01. januar 2002 - 23:47 #7
er det en LYD eller FILM fil?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
01. januar 2002 - 23:49 #8
Avatar billede cheater Nybegynder
01. januar 2002 - 23:54 #9
jeg vil ikke installere alle mulige underlige codecs... - jeg vil bare vide hvad codec der er brugt til et video clip...
Jeg ved at det ikke er et almindeligt codec, derfor... - ham der har encodet den, kan ikke huske hvilket codec han har brugt, deraf kommer problemet...
Avatar billede cablecat Nybegynder
03. januar 2002 - 12:26 #10
Med dettet program kan se hvilen FourCC der er brugt (hvis det er en avi stream der er inde i din fil)
http://server1.doom9.org/Soft21/Files/Editing/AviC.zip

svar lige tilbage hvilken FourCC filen har (begge to)

du kan også prøve at ændre FourCC til divx eller DIVX for at se om det hjælper.

eller så er det måske en mpeg2 fil, så kan du jo prøve en DVD-player
Avatar billede cgleerup Nybegynder
04. januar 2002 - 09:35 #11
en mpeg fil, er sandsynligvis lavet med et mpeg codec!

Og hvis ikke du umiddelbart kan afspille filen, vil jeg tro at vi kan udelukke mpeg 1 standarden.

Så brug et program som power dvd eller et andet dvdafspiller program. De kan afspille mpeg2 uden problemer.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
16. april 2002 - 14:49 #12
hvad med at lukke??