Avatar billede cyberwolf Nybegynder
01. januar 2002 - 17:30 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

blå skærm efter install. af nye ram.

Jeg har lige proppet 512 apacer ram, i min pc og de virker tilsyneladende fint for det meste men en gang i mellem efter et stykke tids brug kommer xp op med en blå skærm hvor den begynder at buffere ram eller noget... kan nogen Help me.. :-(
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
01. januar 2002 - 17:34 #1
iøvrigt ville jeg lige høre om der er andre end mig der har et Ecs elitegroup (k7vza) motherboard, og hvilke erfaringer i evt. måtte have med det..
Avatar billede jankoman Nybegynder
01. januar 2002 - 17:48 #2
Bios-update? Evt prøv at teste dit ram med memtest86.
Mvh Janko
Avatar billede peet-49 Novice
01. januar 2002 - 19:14 #3
Du kan gå i bios, og sætte dine ram til AUTO.
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
01. januar 2002 - 19:52 #4
ok jeg prøver lige det
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
01. januar 2002 - 20:41 #5
hvor i bios er den auto funktion??
Avatar billede trismegistos Nybegynder
01. januar 2002 - 21:01 #6
Jeg mener at memtest86 ligger på XP d\'en men du må ikke hænge mig op på det, ellers kan du jo prøve at finde det på Tucows.
Rammene er formodentlig årsagen til \"bsod\".
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. januar 2002 - 22:23 #7
Ellers må du prøve i bios at Loade Default Setup, så finder bios den bedste indstilling til bl.a. rammeme
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
01. januar 2002 - 22:31 #8
retxes>> har jeg prøvet det hjælper ikke, jeg kan ikke finde det der memtest86 nogen steder, så det ville være fedt hvis du gad at sende det til mig trismegistos? (malteehlers@webhiker.dk)
Avatar billede trismegistos Nybegynder
01. januar 2002 - 22:37 #9
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
01. januar 2002 - 22:50 #10
thx man
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
01. januar 2002 - 23:02 #11
okay for at være en lille smule mere præcis så \"siger\" den blå skærm det her
a problem has ocurred...bla bla bla

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Beginning dump of physical memory 1 2 3 og så tæller den ellers deropefter
måske hjælper det lidt
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. januar 2002 - 23:46 #12
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
02. januar 2002 - 01:13 #13
jeg har læst mig frem til at det måske kan være en for lav setting af virtual memory i windows er der nogen der ved hvor man sætte den op
Avatar billede trismegistos Nybegynder
02. januar 2002 - 02:45 #14
computer management> disk Management. et sted der. gider ikke at logge på som admin nu så jeg kan ikke huske hele stien men led efter det der hvis du ikke får bedre respons.
Avatar billede trismegistos Nybegynder
02. januar 2002 - 02:51 #15
Start> control panel> system> system properties> advanced> change.
Avatar billede trismegistos Nybegynder
02. januar 2002 - 02:51 #16
Jeg må være træt....  :)
Avatar billede trismegistos Nybegynder
02. januar 2002 - 02:52 #17
glemte lige et performanca mellem advanced> og change.
Avatar billede jytteq Nybegynder
02. januar 2002 - 05:14 #18
Hej,
Hvis du har loaded setup default i BIOS og den stadig laver BSOD, så er der to muligheder.
Hvis der findes en BIOSopgradering som kan løse problemet eller at prøve med en anden RAM.
Så vil mange sige APACER ram er kvalitet osv,
det er det også, men af en eller anden grund er nogle RAM altså bare ustabile sammen med nogle CHIPSET. Så det bedste og nemmeste er at låne nogle forskellige og prøve sig frem.
Jeg har selv brugt utrolig mange timer i forsøg
på at stabilisere RAM på mange forskellige maskiner og især WIN2K og XP er hysteriske her, med blå skærme og restarter osv.
Så prøv noget andet RAM det er langt den bedste løsning.
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
02. januar 2002 - 13:14 #19
hmm ok, jeg har også prøvet med pqi ram og nogle andre ram tilsyneladende fucker alle ram på min pc det var  derfor jeg købte mærkevarer...det er bare skod at skulle sende dem tilbage igen bare for at få et nyt par der heller ikke virker
1 2 3 LORT!
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
03. januar 2002 - 22:17 #20
ok jeg er kommet til konklusionen fuck XP (!\"#\"!#¤) for rammene virkede fint på en af mine venners win2000 box så det har jeg sgu tænkt mig at knalde i.. nogen der ved om documents and settings bliver overskrevet af win2k eller om den gemmer dem ligesom når men geninstallerer xp??
Avatar billede trismegistos Nybegynder
04. januar 2002 - 00:58 #21
Den konklusion kom jeg også til , ca. 5 min efter at jeg installerede det.
Mange siger at det er ligesom da W2K kom ud , der var så mange driver problemer og at de nok bliver løst hen ad vejen men siden W2K er så stabilt som det er hvorfor så skifte ??.
Hvis det er for at kunne spille de spil som ikke kan afvikles under W2K så er der andre muligheder som på sigt sparer en for mange ærgelser som f.eks. at køre dualboot m. win98se & W2K.

\"Different strokes for different folks\"

Avatar billede trismegistos Nybegynder
06. januar 2002 - 20:13 #22
tak for points  :)