Avatar billede cyigen Nybegynder
01. januar 2002 - 16:28 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Phaz.dk søger sponsor...

Hej...

Vi Phaz[TEAMET] har indtil nu haft phaz.dk som sponsor. Dette var en midlertidig sponsor til vi fandt en rigtig en.

Vores side har været oppe i 2-3 uger og er allerede på ca. 60-70 besøgende per. dag.

Sponsor aftalen skal lyde på:
- Vi får et domænenavn at ligge på og hvis der er mulighed for - så os en server, ellers ligger vi på den nuværende server.

I kan besøge siden på: http://hosting.i-doo.dk/phaz/

PS: Vi skifter gerne navnet!
Avatar billede cyigen Nybegynder
01. januar 2002 - 16:31 #1
Phaz.dk er nede for øjeblikket - derfor er der ikke rigtig nogle der kan komme ind på siden, da de ikke kender den rigtige adresse: http://hosting.i-doo.dk/phaz/

Derfor forventer vi at dagens besøgende tal, vil falde...

Se statistik: http://www.chart.dk/ref.asp?id=52683
Avatar billede cyigen Nybegynder
01. januar 2002 - 17:00 #2
Hvad får sponsoren så ud af det?
- Kom med et bud og vi vil tænke over det... Ellers bare et sponsor banner i en hjørne som passer til siden
Avatar billede madd Nybegynder
01. januar 2002 - 17:02 #3
cyigen -> skaf en person til at _rette_ jeres trykfejl/stavebøffer/grammatik  - den er elendig :)
Avatar billede cyigen Nybegynder
01. januar 2002 - 23:11 #4
Prøver du på at \'provokere\' mine professionelle skribenter? Det får du så lov til...

Men jeg ser ingen grund til at tjekke mine artikler igennem for trykfejl/stavebøffer/grammatik - da jeg kan se på mine statistikker at der kommer flere og flere brugere til per dag. Som du nok kan se på designet er formålet ikke at være alt for seriøst.
Avatar billede osaka_san Nybegynder
01. januar 2002 - 23:47 #5
cyigen>

Hvorfor ikke bare bruge de 50 kr det koster at få fat i det domæne? Det er trods alt ikke andet end at droppe turen til McDonalds en enkelt gang?

Jeg skal med glæde \"sponsere\" de par håndører, hvis I så tilgengæld det næste år ordner min opvask?

Hvorfor er det lige at den slags småting skal ligge og fylde et (engang) \"profesionelt\" IT Forum i kategorien Investor?

Skal vi lige lave lidt ordanalyse her:

Investor: En der anbringer kapital i bedrift, eller særlige aktiviteter som f.eks fast ejendom.

Jeg må indrømme jeg ser ikke vanvittig meget bedrift (læs: virksomhed der er i stand til at give et afkast hvilke i sidste ende skal gøre det til en investering at købe et domæne for jer) i det site?

Du har meget travlt med at nævne hvad i skal have, men du glemmer ligesom at nævne hvad vedkommende der punger ud egentlig for ud af det? Medmindre spørgsmålet er placeret forkert og oprindelig skulle være i den fiktive kategori \"almisser\".

Kort fortalt: Tro ikke at folk ligefrem vil stå i kø for at forære dig/jer penge baseret på de par sætninger i har skriblet sammen på eksperten.

Med Venlig Hilsen og Godt Nytår
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede tommyf Nybegynder
02. januar 2002 - 09:52 #6
Avatar billede cyigen Nybegynder
02. januar 2002 - 11:25 #7
osaka_san >>

Jeg ved ikke om du er klar over det - så er dette forum et forum for ALLE brugere. Altså er denne kategori ikke for firmaer/folk med massere af penge. En investering kan være fra de små 25øre til flere trilioner!!!!!

Det jeg søger er en investor, derfor er der ingen andre rigtigere kategorier til dette spørgsmål!!!

Du har rat jeg glemte at skrive \"i starten\" hvad sponsoren får ud af det men læs lige: 01/01 2002 17:00:42
____________________________________________
Don\'t you try learn me something!!
Avatar billede osaka_san Nybegynder
02. januar 2002 - 15:45 #8
cyigen>

Jeg har aldrig sagt at Eksperten.dk kun er for firmaer med penge, tilgengæld har jeg sagt at jeg personligt finder det en smule trist at tendensen på eksperten udvikler sig i retning af at alle tror at man bare kan få det ene og det andet kastet i hovedet for bannerreklamer og lign.

Det du søger er IKKE en investor, men en ganske normal sponsor, eller reklamekunde, der vil give jer en klat penge (McDonalds Menu) som I så kan købe et domænenavn for.

En Investor derimod er i de fleste tilfælde en person der binder egen kaptial i en virksomhed, samtidig med at vedkommende får indblik i den daglige drift og ledelse, hvilket i sidste ende gerne skal resultere i at investorens indskudte kapital vokser, samtidig med at virksomheden vokser, og på den måde gavner begge parter.

Derfor er mit råd til dig/jer, som nævnt, at i stedet for alt det besvær med at stå til ansvar over for en sponsor, skifte navn osv, så spring McDonalds over en gang eller 2 og så har I råd til jeres domænenavn og slipper for at være afhængige af en sponsor, som sikkert alligevel ikke får noget ud af at have et stykke grafik på jeres site.

Quote>
\"Du har rat jeg glemte at skrive \"i starten\" hvad sponsoren får ud af det men læs lige: 01/01 2002 17:00:42\"

Jeg har læst det, men må indrømme at jeg finder det en smule sløset at en sponsor selv skal bestemme udbyttet af sine udgifter. Umiddelbart virker det ikke just som om I har gjort jer de store tanker om hvorfor dælen man lige skulle bruge penge på jer?

Hvad angår det med at få et banner på jeres side, så nævner I intet om hvor lang tid man får det, hvem jeres site henvender sig til, hvad I forventer af visninger i den periode der er tale om osv?

Med 60-70 daglige sessions kan man sådan på slump regne ud at der ca kigger 30-40 stykker forbi sitet om dagen, af de 30 er de fleste formodentlig nok gengangere, dvs ikke 30 nye brugere hver dag, hvilket betyder at et eventuelt banner vil måske i løbet af en måned blive eksponeret til ca. 60-100 forskellige brugere, hvis det altså går godt.

Skal man gå et skridt videre og regne ud hvor mange der så eventuelt klikker på det logo/banner så bliver det måske 1 til 3 i snit om måneden. Går du endnu videre kan man jo så som sponsor/firma begynde at kalkulere med hvor mange af de 1 til 3 der kommer ind på ens side, der reelt køber noget eller er potentielle kunder.

Så summa sumarum kan det vist næsten bedre betale sig at købe quickskrab for de penge man skal bruge på at sponsere den slags.

Så er der selvfølgelig en hvis branding værdi ved den slags bannere, problemet er bare at det er så dælens svært at måle, når det der skal måles på er så små tal. Derudover er spørgsmålet jo så også hvorvidt det er positiv branding for et firma at blive sat i forbindelse med følgende sætninger, men det er dog en individuel vurdering:

\"At tisse vand op i en kop er ikke svært. Man tager koppen helt hen til sig og tisser ind i den, måske spiller man lidt tis - men FUCK THAT!\"

\"I Danmark har vi skiftet \"fuck you\" til \"fuck dig\"... Men fuck bliver i nogle gange brugt i sammenhæng med at kneppe... Vil de sige at vi går at siger knep dig...? Det giver jo ikke meget mening...\"

Med Venlig Hilsen og Godt Nytår
Oscar Eg Gensmann

ps:
> Don\'t you try learn me something!!

Du kunne ellers godt trænge til lidt staveundervisning. Både dansk og engelsk ;)
Avatar billede jodder Nybegynder
02. januar 2002 - 23:18 #9
osaka san> enig, til cyigen kan man blot sige, få lukket dette spørgsmål så andre ikke skal spilde tid med at kommenterer noget så usagligt.
Avatar billede cyigen Nybegynder
03. januar 2002 - 18:55 #10
Tror du ikke jeg ved \"Don\'t you try learn me something!!\" er stavet forkert - og det er ligefrem meningen!!!

Da jeg søger en til at investere i et domæne/webhotel plads er dette en investering - fat det for satan! Det kan sku ikke passe jer, som sikkert er 20-30år, ikke fatter en brik!!!

Den rigtige mening med dette spørgsmål var at få/låne et domænenavn som nogle havde i forvejen, som ikke blev brugt. Og det er os grunden til jeg skriver - \"vi skifter gerne navn\"!!

jodder> Hvorfor? Det gavner mig, hvis der er en der fatter mit budskab, og DET ER MIT SPØRGSMÅL!
- Don\'t you forget that!
Avatar billede cyigen Nybegynder
03. januar 2002 - 19:12 #11
glemte lige at skrive....

forrensten har jeg fået en sponsor: www.weblove.dk

Han forstod mit budskab og gav mig et domænenavn som bare lå og blev brugt til nothing!!!

navnet er blevet: Crush
og domænet er http://www.crush.dk
Avatar billede cyigen Nybegynder
27. januar 2002 - 01:24 #12
lukker den lige