Avatar billede 2knast Nybegynder
01. januar 2002 - 13:52 Der er 23 kommentarer og
3 løsninger

Er det lovligt (www.dkweboline.dk)

jeg sidder her og tænker på om det er lovligt om det er lovligt det firmaet www.dkwebonline.dk gør. de skriver på forsiden at man får sit

eget domæne (www.firma.dk)

men når man bestiller et webhotel får man kun adessen www.firma.dk men IKKE firma.dk.
Godt nok skriver de at man kun får www.firma.dk men et eget domæne, så bør man da ikke betale 75 kr. mere for også at slippe for www. (som de skriver et eller andet sted på siden)
desuden står der rundt omkring på sidan at man får et gratis domæne ved oprettelse, og det er jo direkte løgn, man får jo kun en adresse som er www.firma.dk
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
01. januar 2002 - 14:03 #1
Er du sikker på at det ikke er dig der er gal på den?

Domænet hedder \"firma.dk\" og ikke \"www.firma.dk\"

Hvis et site ikke kan vises uden \"www\" er det fordi udbyderen harsat det forkert op.

Men i dette her tilfælde ser http://dkwebonline.dk nu ud til at virke fint :)
Avatar billede 2knast Nybegynder
01. januar 2002 - 14:10 #2
præcis, en side burde kunne vises uden www. med hvis www.dkwebonline.dk vil have 75 kr for det???

se nederst http://dkwebonline.dk/produktbeskrivelse.htm
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2002 - 14:10 #3
Det eneste de gør er at formidle et salg af et domæne til dig. Et domæne er det samme uanset hvor du køber det.

http://www.firma.dk virker altid, men http://firma.dk virker kun hvis fjolserne kan finde ud af at sætte deres webservere ordenligt op :)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
01. januar 2002 - 14:11 #4
Ringe at de vil ha\' 75 ekstra for det.
Avatar billede 2knast Nybegynder
01. januar 2002 - 14:12 #5
altså de sælger et domæne, men i virkeligheden sælger du kun et sub domæne og beholder domænet.

det kan da ikkevære lovligt
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
01. januar 2002 - 14:19 #6
Nej det er ikke et subdomæne de sælger.

Et subdomæne ville fx. hedde www.firma.dkwebonline.dk

De sælger dig derimod domænet \"firma.dk\"
Hvad de så tager for at hoste det - det må de vel selv om.
Avatar billede microtec Nybegynder
01. januar 2002 - 14:22 #7
Det er ganske almindeligt at man skal betale ekstra for at får domænet sat op til at virke både med og uden www-præfixet.
Nøjagtig det samme gør sig gældende på det web-hotel jeg har hos CyberCity. Deres argument er at der er mere arbejde med at sætte det op *S*

Drop det med \"lovligt\". Der er ingen LOV, der afgør om det skal være med eller uden www-præfix. For år tilbage brugte de fleste udelukkende www-præfix på deres web-sider.
Avatar billede 2knast Nybegynder
01. januar 2002 - 14:22 #8
jamen, kan man ikke se det fra denne vinkel.

de køber firma.dk og sælger mig www.firma.dk. for jeg kan huske at min ven har haft et domæne der. og når man gik ind på firma.dk kom man bare videre til deres side
Avatar billede microtec Nybegynder
01. januar 2002 - 14:25 #9
www.firma.dk er IKKE et sub-domæne til firma.dk

Det er også noget vrøvl at de selv beholder selve domænet. Slå det op hos DK-Hostmaster og se at det er dig der er registreret for det.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
01. januar 2002 - 14:27 #10
Jeg har dog *aldrig* stødt på at det koster ekstra at få sat sit hotel ordentligt op.

Jeg ville skifte hvis det var tilfældet.
Avatar billede microtec Nybegynder
01. januar 2002 - 14:29 #11
pelkjaer >> Så prøv at tage en snak med CyberCity´s erhvervsafdeling. Jeg har uden held forsøgt at forklare dem at www-præfixet er et levn fra internet´s barndom og at det er ved at forsvinde.

De vil have betaling for at skulle lave \"ekstra\" opsætninger.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
01. januar 2002 - 14:35 #12
Jeg tror da på dig, jeg ville blot ikke være tilfreds.
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2002 - 14:36 #13
www.azero.dk sætter det altid gratis op. Men det du har opdaget er nok prisen for at købe noget for billigt *G*
Avatar billede microtec Nybegynder
01. januar 2002 - 14:45 #14
el_barto >> Det er vist ikke fordi det er \"købt for billigt\".

CyberCity er temmelig dyr. Jeg tror faktisk ikke der er nogen af de store udbydere, der laver opsætning uden www-præfix uden ekstra betaling (CyberCity, TDC, UNI-C mv.).
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2002 - 14:49 #15
microtec> Jeg tænkte på www.dkwebonline.dk da jeg skrev det :)

CyberCity er ikke billige..hehe..
Avatar billede tommyf Nybegynder
01. januar 2002 - 15:40 #16
De store er ikke billige, de ved hvad de skal tage - og at man ikke overlever ved kun at konkurrer på prisen ;o)

Men hvis det skulle være ulovlig er det markedsføringsloven du skal have fat i, måske §2 i markedsfringsloven vedrørende vildledende eller urimlig mangelfulde angivelser (dog står det jo sådan set på deres side, bare lidt gemt).

Med de skriver at de er danmarks billigst, og da Azero i hvert fald er ligeså billige (mindst), og sammenligning er for bred og udokumenteret overtræder de vel §2a i markedsføringsloven.
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2002 - 16:03 #17
http://fuckwww.dk/ giver måske svaret :)
der er da ihvertfald en forklaring på at www.navn.dk og navn.dk er to helt forskellige ting
Avatar billede cyberlsn Nybegynder
01. januar 2002 - 20:14 #18
Her er nogle RIGTIG gode eksempler på, hvor i alle er lige så dumme, som ham der oprettede spm!!!

Om du skriver www.en_hjemmeside.dk eller bare indtaste en_hjemmeside.dk er ligegyldigt!!!
Hvis du skal lave et link til en anden side, er det selvfølgelig nødvendigt, at du benytter dig af http://www.en_hjemmeside.dk for at fortælle browseren, at den nu skal åbne www.en_hjemmeside.dk
Men når du skal indtaste adressen på en hjemmeside, skriver du bare en_hjemmeside.dk

Og så lige til phunkypopcorn >
Jeg synes personligt, at http://fuckwww.dk/ skulle lukkes. Det er sq da helt basal viden, at vide at man ikke behøver www foran adressen!
Informationerne svare til at sige:
\"Her er en kampagne mod alle, der går uden tøj ude i kulden! Det er hermed bevist, at man fryser, hvis man ikke har tøj på!\"
DET ER HELT BASAL VIDEN!

Avatar billede annikadk Nybegynder
01. januar 2002 - 20:21 #19
cyberlsn: Nej, det er ikke basalviden hos \"normale\" brugere - kender mange der simpelthen ikke gør det uden.
Læg mærke til i fuckwww at der også er et afsnit imod reklameverdenens latterlige måde at køre reklamer for deres sider...
de siges oftest uden www. og nogle gange skrives de også uden disse... og det \"sjove\" kommer så når man SKAL skrive www. foran fordi deres server ikke er sat ordentligt op ;)

Men gid man kunne undgå alle de www. alle steder :)
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2002 - 20:22 #20
Hvis man snakker pænt til folk, og ikke sviner dem til fordi der lige er noget man måske selv ved en smule om, så er der meget større chance for at få venner.
DET ER HELT BASAL VIDEN!

Hvis man er nedladende og snakker ned til folk og kalder dem dumme, så er der meget større chance for at de ikke gider snakke med en igen, eller hjælpe en.
DET ER HELT BASAL VIDEN!
Avatar billede tommyf Nybegynder
01. januar 2002 - 20:56 #21
Cyberlsn er kendt som en af de største idioter på Eksperten, man skal ikke tage det så tungt hvis han sviner en til (selvom det er svært). Se nogen af de spørgsmål knægten har oprettet, han har roterende fis i kasketten.

Læg mærke til at han ikke fatter spørgsmålet
\"Men når du skal indtaste adressen på en hjemmeside, skriver du bare en_hjemmeside.dk\"
- Det er lige det der er problemet, det kan man ikke her uden at betale ekstra.

Han er et godt eksempel på hvor dumme almindelige brugere kan være:
\"Om du skriver www.en_hjemmeside.dk eller bare indtaste en_hjemmeside.dk er ligegyldigt!!!\"
+ denne \"Men når du skal indtaste adressen på en hjemmeside, skriver du bare en_hjemmeside.dk \"

- Folk tror at de bare kan skrive url.dk, og derfor er det også et problem at DkWebonline ikke understøtter det. Det sjoveste er at han kalder det basal viden, samtidig med at han gør opmærksom på at han ikke selv fatter noget af det.
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2002 - 21:04 #22
haha! cyberlsn = moron....
Avatar billede 2knast Nybegynder
01. januar 2002 - 23:14 #23
Fuck, nu kom jeg også til at give cyberlsn nogle point :-(
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2002 - 23:18 #24
ja det skulle du ikk ha gjort - tåben var jo så du at smide et svar. Skulle han jo ikke have gjort.

Når man er bruger på eksperten og skriver noget i et spørgsmål, der ikke besvarer spørgsmålet, men er en kommentar til noget helt andet skal man ikke lave et svar, men en kommentar!
DET ER HELT BASAL VIDEN!

:)
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2002 - 23:26 #25
Her forklarer cyberlsn selv hvor dum han er:

Tjaaa... Jeg programmerer... Jeg læser til programmering og cracker programmer for sjov. Alder: 15

Haha...læser til programmering *G*
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2002 - 23:32 #26
heh.... kan man læse til at blive et substantiv?

og på hvilken planet er det nu liiige at 15 årige er begyndt på en uddanelse af den karakter?
kan måske liiige gå med til at han er startet på gymnasiet. Men tror nok nærmere at det er produktionsskole