Avatar billede t.lerche Nybegynder
31. december 2001 - 12:41 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Systemregistreringsdatabase fejl

Har et stort Problem...
I min nyinstallerede windows ME kommer der en masse fejl men den værste er

\"Der opstod en fejl i systemregistreringsdatabasen, windows vil prøve at rette fejlen, windows genstartes.\"

Efter genstart har systemet fjernet drivere til f.eks. CD-RW, Skærmkort, Lydkort samt alle internet instillinger, og lokalnetværk...

Hvad kan fejlen være?
Kan det evt have noget med BIOS backup batteri at gøre
Avatar billede joshua Nybegynder
31. december 2001 - 13:02 #1
Hej
hmmm ja det er jo underligt . Jeg kører selv med ME uden problemer ved instalation. Er det en ren ME installation eller en opgradering fra 98 ?
Umiddelbart ville jeg sikre mig mine datafiler og så formatere og instalere ME fra grunden. Det kan du med ME Opgrad, blot du har en WIN98 som den på et tidspunkt spørger efter for at se om den er der.
Når du gør det tror jeg ikke du får problemer, selvom det er en besværlig omgang - men det er nok det værd.
Avatar billede t.lerche Nybegynder
01. januar 2002 - 11:03 #2
Det er en fuld ME version som jeg har installeret fra grunden, jeg har enndog også både lavet en ny fdisk, og derefter formateret den nye partition..
Allerede under installationen starter problemerne med at der er sket en fejl i kald til registreringsdatabasen... (Kan det være en BIOS fejl? ) det er som om at systemet ikke kan skrive til registreringsdatabasen
Avatar billede joshua Nybegynder
01. januar 2002 - 11:31 #3
Fejlen i reg. databasen er ikke bios det er WIN egen. Ja, når du har instaleret fra grunden af med en fuld ver. kan jeg ikke se hvad der skulle være galt. Jeg kan kun anbefale at prøve igen. Reg. db kan være beskadiget under instalationen.
Hvis det er en registreret ver. af WINME - det går jeg ud fra det er - så kontakt MS Danmark om dit problem og evt. få en ny CD - der kan jo være en fejl - selvom det ikke er sandsynligt.
Jeg tror ikke jeg kan komme det nærmere, med din beskrivelse.
Avatar billede hejberg Juniormester
01. januar 2002 - 14:28 #4
hej god´t nyt´år

format c: installe igen alt.

hejberg

Avatar billede amfora Nybegynder
01. januar 2002 - 21:43 #5
Prøv at tage noget af hardwaren ud, som ikke er nødvendig for at lige kunne køre. Fx at frakoble CD -RW hvis du har 2 cd drev, ud med lydkortet og nok især netkortet. Jeg tror ikke Win ME kan håndtere alle ting på én gang, ikke lige i dit tilfælde.
Husk at formatere efter de unødvendige dele er pillet ud. Til tider er det næsten ufatteligt hvad windows kan \"huske\", som burde være slettet og \"glemt\".
Avatar billede t.lerche Nybegynder
01. januar 2002 - 23:32 #6
jeg takker for jeres hurtige insats... jeg hader at have et problem som jeg ikke kan se en løsning på... Men tilsynelsdende var det en hardware komponent der blokkerede systemopdaterings funktionen så den rent faktisk slet ikke gemte de ændringer jeg hade foretaget... TAK drenge!! :-)