Avatar billede joker1129 Nybegynder
30. december 2001 - 20:44 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mus / Comport....

Hej, jeg har en computer som ikke kan finde musen.

Jeg har endda sat ekstra Serial kort i for at være sikker på at portene virkede.

Inde i enhedshåndtering er der Com1-3 og Parralelport 1 & 2... Men lige meget hjælper det. Jeg har skiftet mus, og prøvet samtlige porte, men uden held.
Musen virker 100 %.

(Windows 98)
Bundkort ASUS P5A-B

HJÆÆÆLP!!!
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
31. december 2001 - 17:37 #1
Hejsa....

Det kan godt lyde som om, at du har et MOBO, der er defekt/dødt......:-(

Har du prøvet at tage alle ekstra kort ud, og starte pc\'en op kun med grafikkort i ??

Good luck

Mr.Athlon
Avatar billede jankoman Nybegynder
01. januar 2002 - 03:00 #2
Har du prøvet at geninst windows?
Mvh Janko
Avatar billede olai Juniormester
01. januar 2002 - 13:54 #3
jeg har mere eller mindre prøvet alt nu... Den starter fint op med det hele men jeg kan bare ikke flytte markøren når jeg er inde i Win... Så jeg tror ikke at det er MoBo, som er dødt
Avatar billede msmows Nybegynder
01. januar 2002 - 13:57 #4
Hvorfor ikke bruge en ps2mus?
På en del serielle mus sidder en omskifter, står den forkert virker den ikke (musen altså).
Avatar billede olai Juniormester
01. januar 2002 - 14:21 #5
jag kan godt se at i users manual, står der at man kan bruge ps/2 mus, men det print med ps/2 stikket, sidder ikke på kortet... kan man få fat i sådan et og hvis man kan hvor så?

Users manual:

http://www.equuscs.com/Support/Manuals/Motherboards/Asus/P5A-b/p5a-b.pdf
Avatar billede olai Juniormester
01. januar 2002 - 14:25 #6
side 12 opppe i hjørnet... ved siden af tastatur stikket
Avatar billede msmows Nybegynder
01. januar 2002 - 18:21 #7
Prøv PRC, SHG, PROconsult eller et andet større firma, ring og forklar hvad du skal bruge. Det er ikke sikkert du finder noget på deres hjemmesider, derfor kan det godt tænkes de alligevel har det.
Avatar billede joker1129 Nybegynder
18. januar 2002 - 22:05 #8
jeg har selv fået skidtet til at virke selv... jeg tog en usb port fra en anden puter og sluttede en USB mus til og VOILA, det virkede  :-)
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
18. januar 2002 - 22:21 #9
Glad for at høre det virker igen......:o))))
Avatar billede joker1129 Nybegynder
19. januar 2002 - 22:10 #10
jep det er helt ok
Avatar billede joker1129 Nybegynder
19. januar 2002 - 22:13 #11
:-)