Avatar billede netunderdreng Nybegynder
30. december 2001 - 18:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kompatibilitet ??

Jeg skal bygge en ny PC. Den ser ud som følger:

Mobo: Tyan Tiger MP (S2460) ATX   2xSocket A / AMD 760MP / 4+2PCI-1AGP / IDE100

Processor: 2 x Athlon Palomino XP 1600+ (1400MHz) Socket A / FSB 266MHz

RAM: Kingston 512MB ValueRAM Reg.

Cooler: 2 x Silent Saturn II Intelligent

Grafik: Hercules Prophet III (Sidder i min nuværende maskine)

Lyd: Soundblaster Live! (Sidder i min nuværende maskine)

Net: 3Com 3C905B 10/100

Er alt dette kompatibelt med hinanden ?? Så vidt jeg ved er det eneste jeg skal passe på mine RAM. De skal være registrerede iflg. Tyan.
Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
30. december 2001 - 19:43 #1
Ifølge Tyans website, så er det bundkort (S2460) ikke kompatibelt med Athlon XP-processorer !
Dette bundkort er kun kompatibelt med Athlon MP-processorer !
Du skal også huske at de ram, som du køber SKAL være 2.5v 184-pin PC2100 DDR-ram !

Håber at dette var svar nok, for ellers kan du jo bare spørge løs ;o)

// CyberQvizt
Avatar billede netunderdreng Nybegynder
30. december 2001 - 21:46 #2
Check http://www.eksperten.dk/spm/151966.

Det skulle være OK med XP. Bare ikke officielt! Der er flere der har prøvet det.
Avatar billede netunderdreng Nybegynder
30. december 2001 - 21:52 #3
Og iflg. Kingstons website så er deres DDR-blokke OK:
184 pin DIMM, ECC or non-ECC
2.5 Volts
SSTL-2 I/O Interface
CAS Latencies: 2, 2.5 for PC1600/2100
Serial Presence Detect (SPD) Support
Support for Memory Chip Stacking
Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
30. december 2001 - 21:57 #4
Ja, de ram, som du skriver at du vil købe (Kingston), kan du sagtens bruge i det nye system.
Jeg tvivler stadig på, om du kan bruge Athlon XP-processorer i det Tyan bundkort. Det lød jo ikke lige frem som om, at ham \'bbs\' selv havde prøvet det.
Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
31. december 2001 - 01:12 #5
Takker for point.
Spørg altid, hvis der er brug for hjælp :o)
Avatar billede netunderdreng Nybegynder
12. januar 2002 - 21:24 #6
Så er den købt, installeret, testet og det KØRER bare. Den æder en Seti @ home pakke på under 5 ½ time !
Mine specs er:

Tyan Tiger MP
2 x 1600+ Athlon XP
2 x Silent Viking Coolers
512 MB Kingston DDR 2100 ECC
Hercules Prophet Geforce III
Soundblaster Live!

Og det fungerer fint med mine Kingston Value RAM.