Avatar billede rrm Nybegynder
30. december 2001 - 10:30 Der er 14 kommentarer og
5 løsninger

Forslag til nyt grafikkort

Jeg tænkt på at købe et nyt grafikkort, men ikke lige hvilken model jeg skal vælge. Jeg har tænkt på et geforce 2 gts.

Nogen forslag.
Avatar billede christian-s Nybegynder
30. december 2001 - 10:50 #1
er med på en lytter ;)
Avatar billede cdc Novice
30. december 2001 - 10:50 #2
det er et udmærket kort, men måske man skulle vente lidt til ATI Radeon 8500 kommer på markedet. Har ellers hørt at Gladiac 921 DVI fra Nvidia skulle være udmærket, kører med en geforce 3 grafikprocessor.

/cdc
Avatar billede dgj Nybegynder
30. december 2001 - 13:17 #3
8500 er kommet på markedet ~2200kr.
Avatar billede dgj Nybegynder
30. december 2001 - 13:18 #4
Eller køb en Geforce 2Ti 999kr.
Avatar billede cdc Novice
30. december 2001 - 13:36 #5
Det er selvføgelig det med prisen. Prisen er jo afgørende for hvad man vil have. Vil man have det bedste koster det knapper, så der må man gå på kompromis. Gladiac koster f.eks en 5-6000 kroner.

Derfor er det viktig i spørgsmål som dette at definere hvor mange penge man er villig til at bruge på det.

/cdc

Avatar billede trismegistos Nybegynder
30. december 2001 - 14:29 #6
Helt enig med /cdc da man kan købe katten i sækken nogen gange.

Kan anbefale :

Suma GeForce2 PRO Special Edition TV-Out /DVI
Max Resolution: 2048 x 1536 Pixels
Memory: 64MB DDR RAM
Chipset: nVidia GeForce2 Pro
RAMDAC: 350MHz
Type: AGP x2 / x4
Connector: 15pin D-sub / TV-Out / DVI
Warranty: 1 year

Suma GeForce2 PRO Special Edition TV-Out /DVI
Pro = 1.449 kr.

cuttet fra edbpriser.dk

mvh.    :)
Avatar billede numzen Nybegynder
30. december 2001 - 14:41 #7
hvis du vil have et godt og billigt kort skal du købe geforce 2 mx 400. det kører pænt godt har det selv og det koster omkring 700-800 kr

-Numzen
Avatar billede cmcm Nybegynder
30. december 2001 - 14:49 #8
NEJ... ikke GeForce MX kortene :)

Men igen... hvad skal du bruge det til ??

Kort sagt...

Skal du bruge det primært til spil... så vælg et GeForce (ikke MX)
Skal du derimod også bruge det til at lave noget grafisk arbejde... så vælg et Ati Radeon... der er jo en grund til at Mac er begyndt at anvende Ati\'s Radeon-kort :o)

Meget groft tegnet op så har ATI\'s kort den bedste grafiske kvalitet, mens GeForce-kortene er hurtigere til spil !!! Igen... MEGET GROFT TEGNET OP :)

Jeg har selv et \"ATI Radeon 7200 64MB DDRram ViVo\"-kort, som jeg er meget tilfreds med !!!
Avatar billede cdc Novice
30. december 2001 - 15:07 #9
rrm--> er du der, er det noget du kan bruge, vi skyder lidt i blinde her.....

/cdc
Avatar billede rrm Nybegynder
30. december 2001 - 16:08 #10
Jeg mig at bruge imellem 1000 og 2000 kr, skal mest bruge det til spil.

Kortet behover ikke være det hurtigeste på markedet, men et kort der giver god ydelse til en fornuftig pris.

/rrm
Avatar billede rrm Nybegynder
30. december 2001 - 16:10 #11
Og forresten tak for rådne.
Avatar billede cdc Novice
30. december 2001 - 16:16 #12
så har du jo noget at gå igang med, og et GeFoprce kort er jo ikke af vejen at købe....

/cdc
Avatar billede cmcm Nybegynder
30. december 2001 - 17:26 #13
Jeg har hørt mange gode ting om \"AGP-V7700 GeForce2 Pro TV-Out\", og det kan købes for omkring 1.500,- (set på edbpriser.dk). GeForce2 er et fedt gamers-kort, of du har features som Tv-out, 64MB ddr-ram, og der skulle vistogså være mulighed for en gang overclocking :)
Avatar billede jytteq Nybegynder
30. december 2001 - 18:10 #14
Har fornyligt anskaffet et PALIT DAYTONA GF2 TI til ca. 1000kr
og med softpatch bruger jeg detonator XP 23.10 Quadro driveren, det kører aldeles fremragende.
Iøvrigt er der ikke den store forskel på de forskellige mærker da de er bygget over Nvidia referenceprintet.
Jeg har uden problemer clocket ram til 480 Mhz
uden at nå endepunktet, så her er masser af muligheder.
4430 i 3Dmark2001 er ikke meget sammenlignet med GF3 kort, men da meget pænt for GF2, CPU er AMD TB 1200.
Avatar billede kieler1234 Nybegynder
30. december 2001 - 21:11 #15
ASUS AGP-V7700 GeForce-2 GTS PRO, 64MB DDR-RAM, TV-Out til 1519 kr hos PRCdata.dk (har det selv ;) og det kører godt!)

eller

ASUS AGP-V7700 Ti Geforce2 Titanium, 64 MB DDR, TV-OUT, retail til 1579 kr. hos Shg.dk

eller

Palit Microsystems -
Daytona Geforce3 Ti200, 64MB DDR RAM, TV-OUT, retail til 1599 kr. hos Shg.dk

et af disse ville jeg klart vælge !! ;o)

Avatar billede trismegistos Nybegynder
30. december 2001 - 21:59 #16
Palit kortet er lidt af et sats men hvis det er uden nogen \"sygdomme\" så er det jo et super tilbud, der har dog været forhandlere som ikke har kunnet levere det aligevel til den pris men Compumail kører med et tilbud på ca 1600,- for momentet.
Har selv et palit kort, dog ikke g3, som havde sygdomme i grafik porten , sort skærm, byttede med et identisk købt samtidigt, som virkede + at det kort som ikke virkede i den ene virkede i en anden comp....hmmm.
Avatar billede simonhb Praktikant
31. december 2001 - 00:28 #17
Kieler lugter af gammelt numsehul!!!

Muhahahahhahha!
Avatar billede dgj Nybegynder
31. december 2001 - 20:11 #18
Palit Microsystems - Daytona
Geforce 2Ti med 64DDR 999kr. eller Geforce 2Ti med 64DDR og tv-out 1049kr.
Er det bedste køb
Da det anden bedste geforce2 grafikkort efter GeForce2 Ultra
Avatar billede trismegistos Nybegynder
03. januar 2002 - 00:06 #19
Takker for point.    :)