Avatar billede cybermike Nybegynder
30. december 2001 - 02:01 Der er 10 kommentarer og
4 løsninger

Banner!

Gider i give de enkelte bannere point på en 10 skala og en kommentar på vejen hvad jeg evt. kunne gøre bedre?

http://www.cybermike.dk/banner/

15 points til alle som gør det.
Avatar billede supermand69 Nybegynder
30. december 2001 - 02:07 #1
Bannerne fylder ALT for meget... Jeg så endda at et af bannerne fyldte omkring 0,5Mb. Det må siges at være lige i overkanten.

Normalt må bannere ikke fylde over 100Kb og det er endda ret meget
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2001 - 02:20 #2
først og fremmest vil jeg kraftigt foreslå dig at overholde de gængse banner standarder. Jeg er tilfældigvis igang med at skrive en hel masse om bannere ligenu til en stribe artikler om emnet - du kan læse den første der handler om netop stadard størrelser på bannere på http://www.phunky-popcorn.dk under artikler.

For det andet skal du komprimere/optimere billederne så de ikke fylder en herregård.

For det tredie så er de jo egentlig pæne - men du får svært ved at få nogen til at sætte dem på deres side da de har forkert form og fylder for meget.

og endelig punkt 4 - et banner skal fortælle hvad siden handler om, det gør dine ikke, mit indtryk når jeg ser de bannere er at det er en side med babes

POPCORN\'et :)
Avatar billede michael-k Nybegynder
30. december 2001 - 02:23 #3
supermand har ret de er lidt heftige er bange for at de fleste er skredet inden de får set nogle bannere.
Nu har jeg kigget lidt på banneret og har ikke fundet ud af hvad cybermike enlig handler om ????
Har tænkt på pornoside, men så aligevel så havde det nok været damer med dåsen lige i vejeret.
Måske det er noget med nogle piger eller hvad, et banner skulle gerne fortælle hvad det er folk vil få når de trykker ellers er der jo ingen grund til at trykke.
Hvis det er nysgerighedseffekten du har leget lidt med syntes jeg ikke du er kommet ret godt om det, der er pigerne for grimme og det er nok kun gamle horny mænd der ville trykke ;-)
Designmessigt er det ikke det vilde, et par billeder og en tekst det kan sagtens gøres pænere og mere professionelt, men det jo bare min mening :-)
Point på 10 skala ville jeg give den 2 måske 3 heller ikke mere.

Avatar billede sonne Nybegynder
30. december 2001 - 10:55 #4
Jeg var i foråret moderater på en emne om bannere i e-groups gruppen PSP-TEMA.
Du kunne jo deltage i sandanne forums rundt omkring så du fik lidt viden om bannere og dermed også måske din egen smag og en evne til at bedømme bannere.

Cybermike er død -

For at vurdere en banner så skal vi vel også have en url til siden som den skal presentere - ellers kan vi da ikke vurdere banneren - det kan jeg jo desværre ikke konstantere for Cybermike kommer op igen.

/aksel
Avatar billede cybermike Nybegynder
30. december 2001 - 11:19 #5
ignorer filstørelsen, de er ikke optimerede endnu.

og ignorer bannerstørelsen. Det er et forsøg fra min side på at lave noget grafik eftersom jeg er 100% elendig til at lave grafik.

Bannerne skal ikke repræsentere nogen som helst side da det som sagt bare er et forsøg.

Og ang. bannernes indhold så havde jeg sq ikke andet råmatriale ved hånden end en stak billeder fra www.pinup.se :o)

Men man skal jo starte et sted, jeg ville nok have mere succse med bannere til cybermike.dk hvis jeg lånte nogle billeder fra edbpriser.dk :o)

Der er desuden ingen af jer der har givet billederne points. Jeg vil gerne have points så jeg kan se hvilke i syntes er bedst, og når i giver de points så husk at lade være med at tænke på størelsen både i byte og i pixels.

    Mike
Avatar billede sonne Nybegynder
30. december 2001 - 13:58 #6
Siden kan ikke vises
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2001 - 14:05 #7
Bannerne skal ikke repræsentere nogen som helst side da det som sagt bare er et forsøg.

som sagt HVOR??????

ignorer filstørelsen, de er ikke optimerede endnu.

og ignorer bannerstørelsen. Det er et forsøg fra min side på at lave noget grafik eftersom jeg er 100% elendig til at lave grafik.

Hvad er det så vil skal vurdere???

Der er desuden ingen af jer der har givet billederne points. Jeg vil gerne have points så jeg kan se hvilke i syntes er bedst, og når i giver de points så husk at lade være med at tænke på størelsen både i byte og i pixels.

Nej men så får du da dine point

1 : 2 point
2 : 2 point
3 : 2 point
4 : 2 point
5 : 2 point
Kommentar : kan jo ikk skrive noget - skal jo ignorere alt
Avatar billede cybermike Nybegynder
30. december 2001 - 17:44 #8
*lol*

du skal vudere banneret som et billede, hvordan der ser ud. Det kan da ikke passe at du ikke har en favorit frem for en anden?
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2001 - 17:48 #9
ka oss være at jeg ikk gider - har svaret ud fra det spørgsmål du stillede - og så fider du pludselig på en masse der faktisk ændrer det fra at være bannere til bare at være grafik....
Avatar billede ib_kh Nybegynder
30. december 2001 - 23:02 #10
hej, jeg synes at banner 2 og 3 er de bedste (mht grafik), men jeg vil foreslå at du skifte pigen i banner 2 med en der har lidt tøj på.
Avatar billede cybermike Nybegynder
30. december 2001 - 23:08 #11
jb_kh> Tak, selvom du er den første der stemmer for de 2 har indtil videre fået flest stemmer på 4 og 6 :o)

Grunden til hun ikke har noget tøj på er at jeg ikke lige havde nogle mere sober billeder ved hånden som jeg vist oxo har forklaret tidligere.

Billederne er stjålet fra www.pinup.se hvorfor de heller ikke bliver brugt.

jeg er igang med at lave nogle som også passer til hjemmesiden :o)
Avatar billede waldowolf Nybegynder
30. december 2001 - 23:15 #12
Avatar billede cybermike Nybegynder
30. december 2001 - 23:18 #13
waldowolf> vil tage det i betragtning næste gang :o)
Avatar billede sonne Nybegynder
30. december 2001 - 23:37 #14

/aksel