Avatar billede jkjonline Nybegynder
15. april 2000 - 08:47 Der er 9 kommentarer

Dynamisk Flash

Hej alle sammen!
Jeg kunne godt tænke mig at lave noget dynamisk flash hvor en del af flash animationen indlæses fra html-kilden.

Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre, men jeg vil tro at det kan.
Helt konkret skal jeg bruge 1 tal fra antal brugere online. Min viden til ASP gør mig let i stand til at ligge dette tal i den html fil som Flash'en startes fra - men er der nogen der ved om Flash kan hente tal fra nogle variabler i html-filen, og hvordan dette kan gøres ??

Jeg håber i kan hjælpe mig!
Avatar billede exposure Nybegynder
17. april 2000 - 21:42 #1
ER lige med på et kig
Avatar billede jkjonline Nybegynder
17. april 2000 - 21:44 #2
så kan du blot undlade at skrive noget og så trykke udfør...
Avatar billede exposure Nybegynder
17. april 2000 - 21:54 #3
Undskylder, det vidste jeg ikke
Avatar billede diktator Nybegynder
28. september 2000 - 09:41 #4
Hvis du skal indlæse variabler i din Flash movie kan du gøre brug af Actions / Load variables(\"stien_til_dine_variabler.asp\",\"\")

Herefter kan du oprette et tekstfelt og give det navnet på din variable under proberties...
Avatar billede ditlev Juniormester
28. september 2000 - 13:37 #5
Hej jkjonline.

Enig med diktator, der er ingen grund til at hente variablerne ind i HTML.

Det er muligt at hente variabler ind i FLASH direkte fra ASP vha. Actions:

1.Under Load vælges \"Load variables into location\".
2. Ved URL skrives stien til ASP scriptet
3. Location parameter: Skriv target path til din movie som skal modtage de opdaterede variabler.
4. Ved variables parametre vælg \"Don\'t send\" hvis du kun vil modtage variabler fra ASP.

Du kan anvende GET eller POST for evt. at sende variabel paramertrene til ASP\'en.
Avatar billede diktator Nybegynder
07. marts 2001 - 19:21 #6
jkjonline > hvordan gik det så ??
Avatar billede jkjonline Nybegynder
02. maj 2001 - 08:01 #7
Det gik således at dine metode er ret dårlig fordi den er langsom.

Man bør naturligvis overføre sin variable ved at skrive minfilm.swf?antalbruger=35.
(Herefter vil variablen antalbruger optræde i dit action script med værdien 35...)
Dette er langt den bedste metode at bruge.
Avatar billede diktator Nybegynder
02. maj 2001 - 08:50 #8
JA det er flot jkjonline
- Men hvor meget dynamik er der i din metode ??
Dvs. at du skal refreshe din HTML  for at ændre på dit online-tal !!
Med Load Variable kan du loope med et angivet tidsinterval der stemmer overens med dit flow på siden, og holde online-tallene ajour ..... SE det er dynamic!

I øvrigt er metoden ikke langsom hvis den er lavet ordentligt. Man kan tale om at Load Variable ikke er velegnet til Chat-applikationer da den er for langsom, men ikke til dine formål ....
Avatar billede apx Nybegynder
28. februar 2016 - 00:38 #9
I really appreciate the kind of topics post here. Thanks for sharing us a great information that is actually helpful. Good day! http://www.848poker.com