Avatar billede pcal Nybegynder
29. december 2001 - 19:44 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Brugerbestemt font

Hvordan kan man lade den enkelte bruger på en hjemmeside selv bestemme hvilken skriftstørrelse og farve han gerne vil se siden med??
Avatar billede webben Nybegynder
30. december 2001 - 00:42 #1
hvad angår størrelsen kan han jo bare ændre den i internet explorer. Hva angår alt det andet findes der jo programmer til... lige hvad de programmer hedder det ved jeg ikke men du kan starte med at lede på div. danske og udenlandske html og javascript sider: et eks.

http://www.chart.dk/list_websites.asp?mode=kategori&kategori_id=78

Ellers kan du tage et kig på download.com - der finder du måske noget...

God fornøjelse med det :)
Avatar billede hirayz Nybegynder
30. december 2001 - 00:49 #2
se her:
http://www22.brinkster.com/hirayz/font/index.asp

download:
http://www22.brinkster.com/hirayz/font/font.asp

den gemmer farve og størrelse i en session ... håber det kan bruges
Avatar billede pcal Nybegynder
30. december 2001 - 00:54 #3
Tak for linket webben. Jeg ved godt at folk kan ændre tekststørrelse i IE, men der er kun nogle få at vælge imellem altså mellem, større og størst. Mit website er til folk med dårligt syn og derfor skal de have mulighed for at vælge både farve og størrelse på skriften, så de selv kan vælge dét de bedst kan se. Og jeg skal kunne teste alle muligheder selv, så jeg er sikker på det ikke vælter designet.
Avatar billede pcal Nybegynder
30. december 2001 - 00:59 #4
Hirayz...

Måske kan jeg bruge det, men downloadlinket virker ikke, så jeg kan ikke teste det?
Avatar billede hirayz Nybegynder
30. december 2001 - 01:02 #5
så, nu skal du bare klikke her:
http://www22.brinkster.com/hirayz/font/index.asp
og så trykke download......
der er noget med brinksters servere de vil ikke have at man kan downloade udefra ... kun fra siden
Avatar billede pcal Nybegynder
30. december 2001 - 01:16 #6
Hmm..jeg har downloadet det....men øh....kan det  fungere på et helt forum eller chatsite?
Avatar billede hirayz Nybegynder
30. december 2001 - 01:20 #7
ja du skal bare sætte

color=\"<% Response.Write (session(\"color\")) %>\"

session gemmer farven indtil du lukker browseren
Avatar billede pcal Nybegynder
30. december 2001 - 01:36 #8
Okay. Kan man så lave et css eller skal det stå i toppen af alle dokumenterne på chatten og forum?
Avatar billede hirayz Nybegynder
30. december 2001 - 01:39 #9
jeg ved ikke om man kan ligge det i en fil ... tror det ikke ...
men du kan sagten lave
<style>
A:link { color :<% Response.Write (session(\"color\")) %>;
</style>
Avatar billede pcal Nybegynder
30. december 2001 - 01:46 #10
Ok! Jeg prøver mig frem. Du får under alle omstændighederne mine point, for downloadet var dem værd!:-) Jeg tror også godt jeg kan løse resten selv. Mange tak for hjælpen:-)

Pia
Avatar billede hirayz Nybegynder
30. december 2001 - 01:46 #11
selv tak