Avatar billede softice Nybegynder
06. juni 1999 - 22:43 Der er 8 kommentarer

NameServer

Hejsa..

Ville lige høre.. Hvis man var træt af alle de nameservere osv osv osv.. kan det så betale sig at bruge en man ved! der er online..

feks, ns.internic.com :)

?
Avatar billede kimmer1 Nybegynder
06. juni 1999 - 23:26 #1
Nej
Avatar billede cyberesben Nybegynder
07. juni 1999 - 00:51 #2
din lokale ISP's nameserver er det bedste valg, da der så er direkte forbindelse til den!
Avatar billede beaviz Nybegynder
07. juni 1999 - 08:35 #3
Bare sæt en masse ind i bind's root.cache fil (eller hvad du nu har kaldt den) - bind finder selv ud af hvilken der er hurtigts.

Men, Du kører måske slet ikke med lokal dns ;) - så er det self ikke muligt.
Avatar billede softice Nybegynder
08. juni 1999 - 16:49 #4
Men det kan lade sig gøre altså, hvor store hastigheds foreskellge snarkker vi om ?

Hvis man har et .com domains, hvor at de fleste hists er US hists, ville det så ikke være bedre med Internic ?..

Avatar billede beaviz Nybegynder
08. juni 1999 - 23:21 #5
Nej, root servernes indhold er HELT ens.. de replikerer (hver 5. minut tror jeg) - og de vil jo pege på en US nameserver hvis det pågældende .com domain's NS er i US... Argh! Svært at forklare!

Men hvad er problemet?

Er det på en server hvor du skal resolve klienter?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
09. juni 1999 - 00:37 #6
det er ALTID det bedste at bruge den lokale ISP's server, da forespørgslerne så ikke skal gå gennen nettet til andre servere før du kan hente siden....

det ville give dårligere svartider at bruge andre servere
Avatar billede beaviz Nybegynder
09. juni 1999 - 09:41 #7
Ikke ALTID!
Nu er det jo ikke sikkert at ens ISP driver en dns, eller hvis de gør, om den så er sat ordentligt op, det rigtige er næsten altid (hvis den skal bruges i fx. servermiljøer) at bruge root-serverne.

Selvfølgelig er det noget helt andet hvis det "bare" er en klient, så har vi råd til lidt fejl:)
Avatar billede softice Nybegynder
09. juni 1999 - 15:39 #8
heh.. Problemet er at jeg måske! (Mangler liige et sted at sæte maskiken), skal til at hoste vidre, Bla Subdomainer, og ikke mindst domainer...

Hvis man nu hoster .net og .org .com kan det så betale sig, + .dk ?

Men client siden kan altså ikke betale sig...