Avatar billede pavia Nybegynder
14. april 2000 - 20:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problemer med datoformater i tabeller

Hvordan laver jeg en kolonne, som henter oplysninger fra en anden kolonne?
Det skal være i et datoformat fra samme tabel.
I kolonne 1 står der 14-04-2000, hvordan får jeg kolonne 2 til at hente oplysningen fra kolonne 1 og trækker 4 dage fra, så der kommer til at stå
10-04-2000?
Avatar billede ricky Nybegynder
14. april 2000 - 21:34 #1
Det er nu meget simpelt (hvis man ved det ;-)

I kolonne 2 skriver du [kolonne1navn]-4
Avatar billede pavia Nybegynder
15. april 2000 - 17:54 #2
Jeg har forsøgt at skrive det i designvisning og tabelvisning, men der er stadig ikke kommet det rigtige svar frem. Hvor skal det skrives? Det ser umiddelbart ud til, at du har givet mig svaret til en formular, men før du får point, så skal det kunne ses et resultat i min tabel.
Avatar billede jalle Nybegynder
16. april 2000 - 17:41 #3
For at du kan beregne et felt skal du udarbejde en forespørgsel. Beregningen  skal se nogenlunde sådan ud:

Total: [Dato]-4

I første kolonne har du datoen og i det næste felt har du beregningen. Ud fra denne skal dine formular/rapport referer hertil.
Avatar billede pavia Nybegynder
17. april 2000 - 22:44 #4
Hvordan laver jeg beregningen i forespørgslen? Jeg ser umiddelbart ikke ret mange muligheder for at lave en i designvisningen.
Avatar billede jalle Nybegynder
19. april 2000 - 00:14 #5
Du tilføjer den tabel som du vil udvælge dine data fra. Derefter kan du enten trække dataene ind på linierne eller vælge dem via en popup. Tilsidst indsætter du:

Total: [Dato]-4

i et tomt felt. Total er navnet på det nye felt. [Dato] referer til det felt som der skal gøres noget ved. I dette tilfælde trække 4 dage fra.
Avatar billede ricky Nybegynder
19. april 2000 - 11:25 #6
Giv mig din mailadresse - så sender jeg lige et eksempel.
Avatar billede pavia Nybegynder
20. april 2000 - 02:10 #7
Hej "rikky"

paviap_gl@yahoo.com