Avatar billede netunderdreng Nybegynder
29. december 2001 - 17:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvilken AMD processor - MP eller XP ?

Jeg har planer om at købe et Tyan Tiger (Tiger MP S2460) med Dual processor support. Men jeg er lidt i tvivl om det er nødvendigt at investere i de noget dyrere MP-processorer fra AMD (som \"kun\" går til 1200Mhz), eller om jeg kan springe op på et par Athlon Palomino XP 1600+ (1400MHz), som er noget billigere ?? Jeg har hørt det kan lade sig gøre, dog med en lidt mindre ydelse. Hvad siger I ??
Avatar billede bbs Nybegynder
29. december 2001 - 17:17 #1
Der er ca. 1-2% ydelses forskel fra MP til XP. Du kan godt bruge XP processorerne, men du skal til at skynde dig. For når de begynder at bruge 0.13 micron teknologi lukker de for dual på XP processorerne.
Du vil få et vildt godt system, vær dog opmærksom på at du ikke kan overclocke på Tyan motherboards. De er dog ultra stabile!
Avatar billede netunderdreng Nybegynder
29. december 2001 - 17:26 #2
1-2% er oxo hvad jeg har hørt. Har du ikke nogle gode links til sites om dualprocessing ?
Avatar billede bbs Nybegynder
29. december 2001 - 17:28 #3
Avatar billede netunderdreng Nybegynder
12. januar 2002 - 21:21 #4
Så er den købt, installeret, testet og det KØRER bare. Den æder en Seti @ home pakke på under 5 ½ time !
Mine specs er:

Tyan Tiger MP
2 x 1600+ Athlon XP
2 x Silent Viking Coolers
512 MB Kingston DDR 2100 ECC
Hercules Prophet Geforce III
Soundblaster Live!