Avatar billede kobolt Nybegynder
29. december 2001 - 12:17 Der er 18 kommentarer og
4 løsninger

Liteon 24/10/40 - Hvilke medier ???

Hejsa

Jeg ved at der er blevet stillet en del spørgsmål om ovennævnte brænder, men det jeg mangler at få at vide er ang. selve cd\'erne. Hvad er bedst, hvad er okay, får man noget ud af at brænde på 24x cd\'er i stedet for 16x - hvis ja...hvor meget ? Jeg har set en pakke Mr. Platinum (100 stk) på edbpriser.dk til rimelige penge, og der er kun godt 10 kroners forskel på 24x i forhold til 16x. Vil det sige at forskellen er lig nul ?? Hvilke CD\'er brænder du bedst med ?

Alt i alt..jeg er MEGET nysgerrig efter at høre hvordan i har oplevet LiteOn brænderen og hvad i synes er fedest at brænde på og hvad der er dårligt !

Tak for hjælpen!

Kobolt
Avatar billede dexxa Nybegynder
29. december 2001 - 12:30 #1
Verbatim - Det er de bedtse medier på marked uden tvil, og de er tæt efter ligger Kodak og andre lign. mærke skiver.

Men det kan ikke betale sig at købe de dyre skiver. Jeg bruger selv kun: Nashua, fordi det er dem jeg får gratis af firmaet :)

Men min anbefaling; Køb Mr. Platinum eller Delta skiver.

Kig på edbpriser.dk efter priserne.

Ps. på de fleste cd\'r hvor der står man kun kan brænde med max 16x, kan du uden problemer brænde med 24x - !!!

De skiver jeg bruger kan bruges til max 8x, jeg brænder 24x på dem, uden en eneste brænderfejl nogle sinde..!!!!
Avatar billede summer Mester
29. december 2001 - 12:31 #2
Jeg har en 12x10x32 brænder, og jeg kan varmt anbefale Mr. Platinum. Det er helt klart en fordel at købe cd\'er med stor brændehastighed (mulighed), så med din brænder - vælg 24x
Avatar billede jnielsen Nybegynder
29. december 2001 - 12:32 #3
Jeg har en Plextor 24/10/40.
Det er samme indmad, alstå samme komponenter, som der sidder i en liteon. og i øjeblikket brænder jeg på nogle 12x speed og det virker udemærket. Dem jeg bruger hedder \"Lead Data\".
Jeg kan kopiere en 700 mb disk på ca. 7-8 min
og kompilere en på ca 3-4 min.

\\\\jnielsen
Avatar billede dexxa Nybegynder
29. december 2001 - 12:34 #4
Som du kan se bruger mange Mr. Plantunum.

De er billige, stabile, og af en god kvalitet.

Lead Data, laver også gode skiver, men skal du bruge dem til Playstation spil, skal du ikke bruge lead, da nogle cdrom-dreve, og mange playstations har svært ved at læse på Lead DATA medier.
Avatar billede djm33 Nybegynder
29. december 2001 - 12:34 #5
Nu er det ikke for at være på tværs... Men mine erfaringer med Mr. Platinium er at de simpelthen ikke virker mere efter 6 - 14 måneder. Selvom de bare har lagt i en mappe. Nej... hvis du skal have nogle CD\'er man uden problemer kan brænde med 16x så køb Delta cd\'er. www.compumail.dk har en masse, til billige penge. Men ellers kan jeg anbefale \"shneider\", sony, og \"TDK til musik\"
Avatar billede dexxa Nybegynder
29. december 2001 - 12:36 #6
Delta er af ringere kvalitet en Mr. Platinum.

Billigt med godt: Mr Platinum eller Delta.
Anbefaling: Mr Platinum

Dyrt og rigtigt god: Verbatim, TDK eller Kodak
Anbefaling: Verbatim
Avatar billede kobolt Nybegynder
29. december 2001 - 12:38 #7
Hold da op det var godt nok fedt med så mange gode svar. Jeg skal bare lige ha\' en ting helt på det rene...kan jeg godt brænde med 24x på en Mr. Platinum 8x CD eller skal jeg op og ha fat i en 16x ??

Kobolt
Avatar billede djm33 Nybegynder
29. december 2001 - 12:39 #8
dexxa: Det er vel bare et ? om erfaring. Mine med Platin... er ringe, og Delta er mit mærke.
Avatar billede djm33 Nybegynder
29. december 2001 - 12:39 #9
kobolt: Ja.. det kan du godt.
Avatar billede dexxa Nybegynder
29. december 2001 - 12:40 #10
Kobolt.. Du kan godt brænde på en 8x - Men det kan give problemer for ældre cdrom dreve, at læse på dine brænde cd\'er hvis du brænder for meget hurtigere hastighed end selve cd\'erne er lavet til. Hvis jeg tager og brænder med 24x på en cd der kun undersøtter 4x - så kan jeg selv læse den, og mange andre har heller ikke nogle problemer. Men der er enkelte med ældre cdrom dreve, eller nyere billige cdrom dreve, der har problemer med at læse cd\'en.

Held og lykke med til skive-indkøb.
Avatar billede dexxa Nybegynder
29. december 2001 - 12:43 #11
Delta er ikke gode til overburn.

Skal du overburn skal du bruge Best-Medie..
Jeg har fået 834 Megabyte med på en 700 Mb. Best-Medie skive.

Anden bedst er Mr. p...
Avatar billede kobolt Nybegynder
29. december 2001 - 12:44 #12
Tusind tak alle sammen. Point til alle - flest til dexxa.

Robert
Avatar billede djm33 Nybegynder
29. december 2001 - 12:45 #13
dexxa: Overburn... Men mener 35Mb ekstra er rigeligt. Men hva\' faen... jeg har ikke større filer end jeg har plads til ;)

kobolt: Jo hurtigere du brænder en CD. Jo dårligere er den og aflæse...
Avatar billede dexxa Nybegynder
29. december 2001 - 12:45 #14
Tak =) Du kan altid spørge mig hvis du har yderligere spørgsmål.

Mht. til optimering osv.

DeXXa
Avatar billede dexxa Nybegynder
29. december 2001 - 12:46 #15
Ja - Men har nogle film der ikke liige kunne være på en cd.

Desuden kan jeg varmt anbefale den nye WinOnCd 5 Power Edition der snart kommer på marked.

deXXa
www.nem-computer.dk
Avatar billede kobolt Nybegynder
29. december 2001 - 13:00 #16
Forresten hvad er det for noget med det der Plextor Firmware som jeg har hørt nogle snakke om herinde på eksperten. Hvad er det og kan man bruge det i forbindelse med en LiteOn brænder ? Hvad funktion har det ?

dexxa> Du anbefaler altså winoncd som bedste brænderprogram ?? Hvad med Nero er det ikke også ret godt ??
Avatar billede dexxa Nybegynder
29. december 2001 - 16:06 #17
Kobolt, du må ikke bruge firmware\'s fra en anden producent. Du må kun! bruge de firmware Liteon selv laver, de andre kan ødelægge din burner.
Link til liteon\'s egne firmware: http://www.liteon-europe.com/

WinOnCd 5 - Det er kanon, men Nero er også et udemærket program, det har i bund og grund de samme funktioner..

En anden anbefaling er:
www.cdrwin.com og www.fireburner.com

Nero kan downloades fra www.nero.com.
Avatar billede summer Mester
29. december 2001 - 17:32 #18
djm33, ligger dine Mr.Platinum skiver på radiatoren eller på gulvet eller hvad :) Jeg kan ikke forstå mine Mr.Platinum spiller fremragende efter både 1 og 2 år, men ok, nogle kan li\' moren andre datteren :)
Godt nytår
Avatar billede dexxa Nybegynder
29. december 2001 - 18:13 #19
Hæhæ Summer =)

Hvordan skal dine sidste ord forstås :)

nogle kan li\' moren(djm33) andre datteren :)

=) *^griner^*
Avatar billede dgj Nybegynder
29. december 2001 - 18:53 #20
Min alkohol-test siger mig af Mr. Platinum ikke er så gode!!!
Avatar billede summer Mester
29. december 2001 - 19:15 #21
Man skal jo bruge en brænder hvor laserstrålen kan trænge igennem cd\'en beskyttelseslag. Det er måske jeres problem, blot lige en tanke :)
dexxa, ja nu kender jeg jo ikke datteren, så bob, bob.:)
Avatar billede dexxa Nybegynder
29. december 2001 - 20:32 #22
Du er for grineren Summer =)