Avatar billede cogito Nybegynder
29. december 2001 - 11:41 Der er 12 kommentarer

Dial-up forbindelse

Hej...

Normalt, når man i Win2000 vil lave en ny forbindelse (via netværk - opret ny forbindelse), kan man vælge mellem 5 forskellige opkaldstyper. Mit problem er, at jeg kun kan vælge 1 (Kald op til Internettet). Vælger jeg så denne, og trykker næste - sker der intet.

Problemet er også, at en opkaldsforbindelse jeg allerede har lavet (til arbejdet) ikke fungerer.

Begge senarier har fungeret - men, ikke nu... Jeg har installeret den seneste servicepack - men, uden at det hjalp.

Hvordan er det lige jeg får Dial-up connections til at fungere igen???
Avatar billede codebase Praktikant
29. december 2001 - 12:38 #1
prøv at slet dit netkort/modem fra hardware settings, og genstart maskinen !! :-)

Så finder den dem igen...
Avatar billede steen_hansen Forsker
29. december 2001 - 12:39 #2
Egenskaber for Internet Explorer -> fanebladet \"Forbindelser\" -> Her skal der ikke stå noget, hvis du går på nettet via lokalnettet -> router.

Det går jeg ud fra du gør?
Avatar billede steen_hansen Forsker
29. december 2001 - 12:40 #3
Det er dine netværksopsætninger, der er afgørende. Har du indtastet IP-adresse, Gateway etc?
Avatar billede codebase Praktikant
29. december 2001 - 12:45 #4
--> steen_hansen  han mangler jo disse muligheder :-)
Avatar billede steen_hansen Forsker
29. december 2001 - 12:48 #5
Hvis det er en pc, der er på netværket, og benytter routeren til at skabe forbindelse til udbyderen, så skal der slet ikke laves en opkaldsforbindelse, men deafult gateway skal angives, DSN og IP.

Hvis det er fra en lokal pc med modem, skal der oprettes en netværk-via-modem forbindelse.
Avatar billede steen_hansen Forsker
29. december 2001 - 12:52 #6
cogito, er det hjemmefra, eller på arbejdet, hvor din pc står i et netværk?
Avatar billede codebase Praktikant
29. december 2001 - 12:54 #7
--> steen_hansen  Hvad tror du ??
snip-->:
opkaldsforbindelse jeg allerede har lavet (til arbejdet) ikke fungerer.
<--/snip
Avatar billede steen_hansen Forsker
29. december 2001 - 12:56 #8
Normalt, når man i Win2000 vil lave en ny forbindelse (via netværk - opret ny forbindelse)...?
Avatar billede codebase Praktikant
29. december 2001 - 12:58 #9
når, men nu ser vi hvad cogito siger til det .-)
Avatar billede cogito Nybegynder
29. december 2001 - 13:11 #10
Han siger... At, i bagklogskabens krystalklare lys, han nok skulle have forklaret sig lidt mere præcist fra starte/uddybende.

Nuvel - har prøvet at fjerne netkort/modem -> Intet resultat.

Min PC-opsætning: Win2000, d-link netkort, zyxel isdn-ta. Netkortet konf. til at køre tcp/ip på mit hjemme-lan -> netforbindelse via d-link gateway -> TDC BB -> kører perfekt (eller så perfekt som nu TDC det vil).

ISDN-TA bruges så til at ringe op til arbejdet - hvilket er det der fejler.

Som nævnt når der vælges start->settings->network and dial-up->make new connection - er der kun markering i nr. 2 fra oven (dvs. I-net) - de andre er nedtonet - men, trykkes på næste - giver det intet.

Så fik vi vist lige det slået på plads.

/Peder
Avatar billede codebase Praktikant
29. december 2001 - 13:47 #11
prøv at tilføj et kort (vælg opkaldskort)
Avatar billede steen_hansen Forsker
02. maj 2002 - 00:19 #12
Har du lige skiftet fra Win 95/98/Me til Windows 2000?