Avatar billede radiohost Nybegynder
29. december 2001 - 02:00 Der er 6 kommentarer

msoe.dll

Efter opdatering af MSIE 5.5 til MSIE 6.0 under win 2000, kan jeg ikke åbne Outlook express, men gives fejlen \"Outlook Express kan ikke startes, fordi MSOE.DLL ikke kunne indlæses\".

På MS henvises til flere løsninger bla. at afinstallere OE manuelt for herefter at geninstallere den. Beskrivelsen af afinstallationnen passer dog ikke til en dansk win 2000.

Jeg har forsøgt at kopiere en gammel version af msoe.dll over i OE biblioteket uden held. OE starter kort op, men afsluttes med en fejllog.

Hvad kan jeg gøre for at blive kørende igen? Kunne jeg blot komme tilbage til en MSIE 5.5 der virker igen vil det være meget fint.
Avatar billede kapla Nybegynder
29. december 2001 - 02:02 #1
Avatar billede kapla Nybegynder
29. december 2001 - 02:05 #2
Avatar billede onki Nybegynder
29. december 2001 - 11:06 #3
Du skal geninstallere outlook

I kontrolpanel\\mappeindstillinger.
Skal du sætte hak i vis skjulte mapper og filer. Og fjerne hak i skjul systemfiler. Fjern hak i skjul filtypenavnet for kendte filtyper.

Åbn Winnt\\inf.
Find filen Msoe50.inf, højreklik på filen, vælg installer.
Avatar billede radiohost Nybegynder
30. december 2001 - 01:12 #4
Først har jeg afinstalleret OE manuelt som beskrevet i http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;Q263837. Herefter geninstalleret og fik fejlen \"Adressekartoteket kan ikke åbnes. Adressekartoteket er muligvis ikke installeret korrekt\"

Herefter har jeg afinstalleret OE med sciptet på http://www.98lite.net/ieradicator.html og efterfølgende geninstalleret MSIE 6.0 med samme fejl til følge.

Det lader altså til at der ikke installeres et brugbart adressekartotek med MSIE 6.0. Jeg har ikke en installation til MSIE 5.5 og kan derfor ikke afprøve den.

Kan jeg installere adressekartoteket manuelt og dermed gennemtvinge en installation heraf?

Andre gode ideer til løsning er også velkomne.

PS. Hvordan giver jeg point til svarene på mit spørgsmål?
Avatar billede kapla Nybegynder
30. december 2001 - 14:50 #5
Prøv evt. http://www.supportweb.dk/download/dl.asp?file=/download/microsoft/ie/55/ie55dk.zip

du kan ikke give point medmindre nogen har svaret.
Avatar billede jasperdk Nybegynder
08. februar 2005 - 15:56 #6
På win98 kan prøblemet af og til løses ved simpelthen at besøge www.windowsupdate.com og hente og installere opdateringer til win98 sp2 og internet explorer 6...