Avatar billede steene Nybegynder
29. december 2001 - 00:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Optimering af Al-format til web

Hvordan bevarer jeg højeste kvalitet, (skarphed/dybde) når jeg ønsker at konvertere AI format til etc. png/jpg, til brug på internettet?
Jeg syntes ikke at det virker ved at bruge export kommandoen i Illustrator...

SteenE
Avatar billede zhark Nybegynder
29. december 2001 - 00:44 #1
Du kan i hvert fald i PS save fra *.ai til web, hvilke normalt vil sige gif, der kan du så vælge
Avatar billede Himbear Nybegynder
29. december 2001 - 00:44 #2
Du kan bruge save for web, der kan afprøve hvad der er bedst. Da det er vektor vil jeg tro at det er bedst med .gif
Hvis det ikke skal være gennemsigtigt skal du huske at slå det fra og sætte en matte.

Hvis du vil opnå allerbedst kvalitet, så skal du eksportere det som .swf (File-Export). Det er også vektor og kan derfor skaleres op og ned uden tab. MEN du skal være opmærksom på at ikke alle har en Flash plugin som kræves, for at kunne se det. Men jeg vil næsten tro at de fleste har det!
Avatar billede steene Nybegynder
29. december 2001 - 00:48 #3
Ok...
Zhark: Jeg har prøvet men jeg syntes ikke resultatet er godt nok.

Tino:Jeg vil prøve det....

SteenE
Avatar billede Himbear Nybegynder
29. december 2001 - 16:56 #4
ok! Sig til hvis der er noget!