Avatar billede sap Nybegynder
28. december 2001 - 23:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Mandrake 8.1 - KDE - Opløsning & XChat

Hej.
Jeg har lige installeret Mandrake, men jeg har nogle problemer :
Ved installation af Xchat siger den at den mangler 2 filer : libcrypto.so.1 & libssl.so.1
Jeg har ledt over alt på nettet, men kan ikke finde dem. Mener at de skal findes i en rpm fil, ikke ?? Men hvor ?

Hvordan ændres jeg opløsning. Kan det gøres fra den grafiske menu, eller hvad ??

På forhånd tak.
Sap
Avatar billede thoma3001 Nybegynder
29. december 2001 - 00:18 #1
http://www.xchat.org/download.html
Her kan du downloade programmet og prøve at installere det igen.

Skærmopløsning ændre du i XF86Setup.
Avatar billede sap Nybegynder
29. december 2001 - 05:27 #2
Jeg har downloadet det, det er når jeg prøvet at installere det fejlene kommer....

XF86Setup ? hvor finder jeg det henne ? bruger KDE
Avatar billede bfjmnemonic Nybegynder
03. januar 2002 - 18:45 #3
start en Xterm og skriv
init 3
så stopper den Xwidnows, og starter i console mode.

derefter skriver du Xconfigurator, nu får du lov til at ændre på hvilket grafikkort skærm opløsning osv du ønsker at benytte.

til sidst vil du blive spurgt om du vil starte i X i fremtiden.

Filerne du mangler:
libcrypto.so.1 og libssl.so.1 mener jeg ligger i den RPM som hedder openssl-devel
Avatar billede sap Nybegynder
05. januar 2002 - 17:29 #4
Jeg har ledt, men kan ikke finde nogen fil (der virker) der hedder openssl-devel
Avatar billede sap Nybegynder
05. januar 2002 - 17:32 #5
hele problemet kommer af at jeg gerne vil installere en Divx media afspiller til Linux, men da jeg ikke kører Debian er det ret svært.
Avatar billede sap Nybegynder
05. januar 2002 - 17:34 #6
Ok. Nu må jeg vist tage mig lidt sammen. Glem den foregående post.
Det er rigtig nok af når jeg installere Xchat siger den at jeg mangler de to filer.

et ANDET problem er at jeg ikke kan finde ud af at installere Mplayer til Linux.
Avatar billede sap Nybegynder
09. januar 2002 - 17:31 #7
bfjmnemonic  :
Jeg har downloade den pakke, men når jeg prøver at installere sige den at pakken allerede er installeret ??
Avatar billede sap Nybegynder
26. februar 2002 - 21:37 #8
Lukker spørgsmålet.