Avatar billede Slettet bruger
28. december 2001 - 16:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjemmenetværk i xp

Hej

Jeg har et problem. Jeg skal have oprettet et hjemmenetværk i xp. Jeg har pt min egen computer og en mac på netværket igennem en switch som er tilsluttet en router. Mac\'en skal ikke kunne kommunikere med pc\'en, men det skal til gengæld min fars bærbare computer.

Mit problem er så at han normalt bruger den bærbare på sit arbejde hvor han logger på arbejdets netværk/domæne. Han kan derfor herhjemme overhovedet ikke komme ind på sin computer da der (selvfølgelig) ikke kan oprettes forbindelse til netværket.

Hvordan får jeg oprettet et netværk, et domæne, som han kan se i hans login screen (han har windows 2000), og som han kan logge på?

Skal bruge en meget udførlig guide, derfor de mange point.

tak.
Avatar billede lllkodaklll Nybegynder
28. december 2001 - 17:08 #1
var det windows XP
Avatar billede lllkodaklll Nybegynder
28. december 2001 - 17:10 #2
hvis det var det så prøv at skaffe en opdatering på nettet
Avatar billede prwurtz Nybegynder
28. december 2001 - 17:22 #3
Kunne det være nok med, at oprette en FTP server på windows 2000 maskinen. Så vil der ikke blive konflikter med forskellige domæner osv.

Avatar billede Slettet bruger
28. december 2001 - 17:26 #4
jeg har windows xp, min far har windows 2000..

ftp???? hvad snakker du om?? den skal bare på nettet, og kunne dele mapper med min pc.
Avatar billede lllkodaklll Nybegynder
28. december 2001 - 17:29 #5
Man har opdaget at der er en fejl med Windows XP så den skal opdateres
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2001 - 17:50 #6
problemet er ikke at det ikke virker, problemet er at jeg ikke ved hvad jeg skal gøre!
Avatar billede flyfish.dk Nybegynder
29. december 2001 - 00:24 #7
Der er mange sprøgsmål i dit spørgsmål !

er problemet at få din fares pc på dit netværk ?
eller er det at du ikke kan komme ind på din fares pc?
eller er det at du ikke må kunne komme ind på mac\'en?
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2001 - 01:32 #8
problemet er at jeg slet ikke ved hvor jeg skal begynde!! Altså hvordan laver jeg en workgoup som min far kan se i hans login screen?? Et domæne som han kan logge sig på.
Avatar billede vialli09 Praktikant
29. december 2001 - 01:54 #9
hvis det er den danske udgave af XP, kan der godt være nogle problemer? (don\'t know why)
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2001 - 02:16 #10
det er det ikke. Men jeg kan vist godt glemme at få hjælp da i åbenbart ikke fatter hvad jeg siger... også lige meget nu..