Avatar billede lllkodaklll Nybegynder
28. december 2001 - 16:06 Der er 11 kommentarer

Fra http til php

Jeg vil gerne hvide om der findes et program der kan lave en http side om til en php
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
28. december 2001 - 16:08 #1
Du mener sikkert \"html\"

Men nej, \"html\" er et markup language hvorimod \"php\" er et serversidesprog.
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
28. december 2001 - 16:08 #2
der er ikke noget der hedder en http side, du tænker vle på en html side. det du gør er simpelhen at omdøbe din .html fil til .php!
Avatar billede rfogh Nybegynder
28. december 2001 - 16:10 #3
...og husk, at serveren skal understøtte php...
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
30. december 2001 - 20:11 #4
nu vi er igang her hvad er fordelen/ulempen ved Php i forhold til Html/htm/Dthml og for den sags skyld ASP.
Avatar billede snigermunken Nybegynder
30. december 2001 - 20:16 #5
Fordelen ved php og asp er du kan lave dynamiske sider og ting som gæsteboger, forum/debat vis du laver ordenlige admin sider er de ti gange så lette at opdatetre en f.eks. html
Du kan include sider f.eks en menu i på alle siderne så man ikke behøver og tæske 100 sider igennem hver gang man skal lave en ændring i menuen.

Der er mange fordele ved at bruge Serverside scripting.
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
30. december 2001 - 20:39 #6
nu nævnte du lige det med menuen..
det er jo egentlig bare et spørgsmål om at bruge frames, det fungere fint i html med EN enkelt menuside..

men ok.. ellers interesandt..
hvor henne finder man så noget om.
hvordan man kommer igan med .php eller .asp
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
30. december 2001 - 20:41 #7
http://webcafe.dk
der er den en god guide til php
Avatar billede jelzin101 Praktikant
30. december 2001 - 20:42 #8
prøv www.php.net
Avatar billede gimmy Nybegynder
30. december 2001 - 20:44 #9
Læs www.webcafe.dk \'s tutorials omkring Apache, PHP og MySQL fra ende til anden - så bør du være klar til at lave en hel del ting selv i PHP og MySQL.
- der startede jeg selv!
Avatar billede snigermunken Nybegynder
30. december 2001 - 21:04 #10
Nu var menuen og mere ment som et eksembel :) men man slipper for at lave siden i frames på den måde.

Men jeg kan da varmt anbefale at du køber \"Start med PHP\" den startede jeg med.
Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
21. februar 2002 - 21:30 #11
snigermunken -> Den startede jeg også med! Jeg er nu blevet rigtig god til php og den bog hjalp mig virkelig igang!