Avatar billede wize Nybegynder
28. december 2001 - 15:51 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

HVAD KAN JEG GØRE FOR AT UNDGÅ DETTE ?

Jeg har lige fået et asus geforce 2 kort... meeen det virker ikke en skid. det er sat i perfekt men når jeg starter computeren op er skærmen konstant sort...

Hvad kan jeg gøre for at undgå dette:
www.friserverplads.dk/technochart/asus.jpg

/wize
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
28. december 2001 - 15:52 #1
HAHA!!
Avatar billede darkside Nybegynder
28. december 2001 - 15:53 #2
Du mangler en AGP driver til dit bundkort, eller så har du glemt at afinstallere det gamle kort.
Avatar billede wize Nybegynder
28. december 2001 - 15:54 #3
Jeg kan sagtens køre med mit Asus TNT2 ultra delux agp kort. så det burde da ikke være der fejlen er.
Avatar billede darkside Nybegynder
28. december 2001 - 15:56 #4
Har du husket af afinstallere der før du satte geforce kortet i?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
28. december 2001 - 15:57 #5
har du prøvet det i en anden PC??
kortet kunne være defekt!
Avatar billede wize Nybegynder
28. december 2001 - 15:57 #6
jamen den kan jo ikke engagn vise om hd/cd drev er der.... den kan ikke vise en skid ! bare sort skærm. :-(
Avatar billede viborg Nybegynder
28. december 2001 - 15:57 #7
er den også sort når den booter ...........
Avatar billede wize Nybegynder
28. december 2001 - 15:58 #8
rkhdk >> jeg har prøvet det  min fars pc... dur heller ikke der :-/
Avatar billede viborg Nybegynder
28. december 2001 - 15:58 #9
hvis det ikke sidder skævt i så er det fordi det er dødt.....
Avatar billede darkside Nybegynder
28. december 2001 - 15:59 #10
Hmmm, det lyder sært......er det sat ordenligt i?
Siger puteren bib lyde?
Avatar billede wize Nybegynder
28. december 2001 - 15:59 #11
viborg >> ja den er sort når den booter... den er sort lige fra når jeg trykker på power.
Avatar billede viborg Nybegynder
28. december 2001 - 15:59 #12
garanti?????????????????????????????
Avatar billede rkhdk Nybegynder
28. december 2001 - 15:59 #13
hmm tror det er defekt så!
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
28. december 2001 - 16:00 #14
Spræng lortet :)
Avatar billede wize Nybegynder
28. december 2001 - 16:01 #15
den lyder helt normalt computeren og den starter også op i window (Kan jeg høre)
Avatar billede darkside Nybegynder
28. december 2001 - 16:03 #16
3rdpixel.hove, dine useriøse indlæg kan vi godt undvære. læs reglerne..!

wize, tror desværre kortet er defekt hvis der ikke kommer billede på, har du været inde i bios for at tjekke om den står til at boote fra AGP først?
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
28. december 2001 - 16:04 #17
darkside -> se billedet
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
28. december 2001 - 16:05 #18
jeg synes selv at der bliver lagt op til lidt humor i dette spm, udover hans problem selvfølgelig skal løses!
Avatar billede darkside Nybegynder
28. december 2001 - 16:07 #19
3rdpixel.hove,
Fra reglerne..
http://www.eksperten.dk/info_regler.phtml

Alle brugere skal forsøge at svare med så konkret og brugbart et svar som overhovedet muligt. Useriøse svar eller kommentarer er \"støj\" for os alle, og ikke mindst til gene for den person, som til tider under tidspres, har brug for hjælp.
Avatar billede wize Nybegynder
28. december 2001 - 16:07 #20
darkside >>> jeg kan sku ikke finde ud af min bios UDEN billed på skærmen.
Avatar billede darkside Nybegynder
28. december 2001 - 16:08 #21
Sæt det gamle skræmkort i igen :)
Avatar billede iceprayer Nybegynder
28. december 2001 - 16:08 #22
hvilken driver følger med??
Avatar billede wize Nybegynder
28. december 2001 - 16:09 #23
Støj gør mig ikke noget... det var lisom det der også var lagt op til :-)
Avatar billede darkside Nybegynder
28. december 2001 - 16:09 #24
Sæt det gamle gfx kort i og hop ind i bios og kig, hvis den står til PCI først så har du fundet dit problem, ellers så ved jeg ikke helt hva der kan være galt, så vil jeg nok også holde på et defekt kort, desværre
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
28. december 2001 - 16:09 #25
darkside -> jeg skal nok lade hver med at sige mere, men du må da indrømme at det er lidt sjovt at han smider et link til et billede af hans grafikkortkasse omgivet af 2 kæmpe kanonslag..
Avatar billede wize Nybegynder
28. december 2001 - 16:10 #26
Min bios er altså indstillet til det.
Avatar billede wize Nybegynder
28. december 2001 - 16:12 #27
3rd >> hey... kortet ligger altså inden i ! Den skal jo ikke sprænges helt uforgævet.
Avatar billede darkside Nybegynder
28. december 2001 - 16:12 #28
wize, hmme så er dit gfx kort nok desværre dødt, selvom det lyder meget mærkeligt at computeren ikke bipper fejl.
Avatar billede wize Nybegynder
28. december 2001 - 16:27 #29
darkside vil du ikke lige gi et \"svar\" ??
Avatar billede rkhdk Nybegynder
28. december 2001 - 16:27 #30
hvis der er garanti på. så er det sgu da dumt at sprænge det..

men kan godt forstå hvorfor du vil gøre det *LOL* ;o)
Avatar billede wize Nybegynder
28. december 2001 - 16:30 #31
Selvfølgelig er der garanti på.. det er købt igår. he he... midt data.. over nettet.. det er bare noget lort at jeg først skal sende det op til dem den 2 januar og så skal de først til at se på det og alt det der.. så går der nok et par dage og så ringer de sikkert og siger.. det er din skyld at kortet ikke du og derfor ingen garanti.... men du kan købe et nyt for 1120 incl fragt og efterkrav.....
Avatar billede francke Nybegynder
28. december 2001 - 16:41 #32
Det kan jo være så banalt at dit stik ikke sidder rigtigt!  Glemt strøm til skærm!! :)
Avatar billede darkside Nybegynder
28. december 2001 - 16:44 #33
Svar..
Avatar billede wize Nybegynder
28. december 2001 - 16:49 #34
francke >> jeg har faktisk hjulpet en anden engang med sådan et svar.. og det hjalp... men jeg er sikker på at det hele er tilsluttet rigtigt.
Avatar billede bentn Nybegynder
28. december 2001 - 16:57 #35
svært at sige hvad midt data vil sige, jeg husker engang jeg købte et grafikkort som jeg heller ikke kunne få til at virke og der ville forretningen have jeg skulle indlevere min computer med grafikkortet for at se på det men så skulle det koste mig en arbejdestime på 700 kr- da de sag\' at det var testet og det fejlede ikke noget.Det ville ikke hjælpe noget at teste grafikkortet på forretningens egene computere hvis problemet lå på min.
så det er muligt du for det retur med at det ikke fejler noget, og så skal du endnu engang betale for fragt og efterkrav/gebyr..osv
Hvis det ikke defekt, tror jeg du skal være sikker på at alt hvad der har med dit gammelt grafik kort at gøre er fjernet og det sidder rigtigt i maskinen.(og installere nyeste driver)

pøj,pøj
Avatar billede wize Nybegynder
28. december 2001 - 17:14 #36
he he.. jeg burde da kalde mit billed for TNT 2