Avatar billede bobthebuilder Nybegynder
28. december 2001 - 15:20 Der er 8 kommentarer

Underclocking!???

Jeg har en AMD Athlon 1200Mhz siddende på et ECS-K7S5A motherboard.. Og nu har processoren IGEN valgt at clocke sig selv ned til 900Mhz.. Første gang var en uge efter jeg havde købt den og påstod det var XP der havde lavet ravage, så de skiftede RAM\'en... Nu har den altså gjort det igen, men under win98..
Jeg kunne forestille mig at problemet ligger et sted i BIOS, men er der nogen der kan fortælle mig hvor????

Mvh.: Bob
Avatar billede ffn Nybegynder
28. december 2001 - 15:25 #1
Hvis du køre XP, prøv med tweakXP
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. december 2001 - 15:27 #2
Det kan man godt forestille sig, men det er sjældent at det sker.
en bios virus kan lave ravage, det er heldigvis også sjældent.

Gør den det i nogle bestemte situationer eller er det tilfældigt det sker.
Avatar billede bergeren Nybegynder
28. december 2001 - 15:40 #3
Kig i din manual om jumperne der styrer den udvendige bus frekvens er på 133.
Sæt evt. muliplier faktor til 9x133
Avatar billede torben Nybegynder
28. december 2001 - 17:07 #4
prøv at opdater din bios:)

Møjn...
Avatar billede bullet! Nybegynder
28. december 2001 - 17:14 #5
Ja opdater din BIOS!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. december 2001 - 17:28 #6
ja, opdater din bios ;o)
Avatar billede rebus Nybegynder
28. december 2001 - 23:05 #7
Avatar billede katja Nybegynder
05. januar 2002 - 18:17 #8
Det lyder som om det er din bus hastighed er sprunget fra 266 til 200, det vil passe at den vil springe fra 1200 til 900 Mhz.
Hvis det ellers er pc-133 Ram du bruger, og det går jeg ud fra, så vil jeg tro du har en fejl på dit bundkort, men kontroler at dine jumpere står rigtigt, dvs FSB hastighed og multiplier.

KW