Avatar billede jmarkling Nybegynder
28. december 2001 - 15:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

problemer med ICQ og Edonkey

Davs, jeg er kunde hos Orange, \'suk\'...
Jeg har sådan en smart lille router, hvor der selvfølgelig er installeret Nat, står der, på sikkert Napt...Jeg kan bare ikke sende og modtage filer over ICq\'en og jeg kan heller ikke få et ordentlig ID-nr med Edonkey, selvom jeg åbnet for den port som er angivet med telnet...
er der nogle som har samme problemer og  kan hjælpe mig på vej?
Avatar billede -=vanilla=- Nybegynder
28. december 2001 - 15:16 #1
hey...
jeg har danskkabeltv..og jeg kan heller ikke sende og modtage filer, hverken over icq eller mIRC....har kunnet engang over icq, men jeg kan desværre ik huske hvad jeg gjorde! =(
Avatar billede reficul Nybegynder
30. december 2001 - 17:26 #2
Her er hvordan jeg har fået ICQ til at fungere med TDC Pro@ccess\' router.

Jeg åbnede for TCP portene 4000-4050 og indstillede ICQ til kun at bruge disse porte til data:
Preferences -> User -> Use the following TCP listen port for incomming event
From: 4000
To: 4050
Avatar billede jmarkling Nybegynder
30. december 2001 - 19:42 #3
Jeg har rent faktisk også prøvet det samme, og har åbnet for TCP fra 50000-50050, og gjort det samme med ICQ Preferences -> User -> , men det virker stadig ikke...øv...Jeg tester lige om det virker fra 4000-4050...tak for det ellers gode bud...
Avatar billede pezzie Nybegynder
02. januar 2002 - 03:38 #4
For at sende skal du ind under preferences ligesom ovenfor, men skriv istedet for 20000 til 20019 ... det du skal have åbnet i din router er portene 400 (UDP). Det skal du ikke skrive nogen steder - det er standard i ICQ.

Nu skulle du både kunne sende og modtage.

Pezzie
Avatar billede jmarkling Nybegynder
26. februar 2002 - 11:54 #5
--> Pezzie kun en port??? 400, er du sikker??
Jeg prøver lidt senere...
Jeg har løst det med edonkey ved at åbne for port 4661 for TCP, så kører det...
Jeg kan osse sende via. ICQ, men mangler stadig download, øv øv, men tester pezzie's bud snarest muligt
Tænk at jeg havde glemt alt om dette spørgsmål, ihhh ellers en god tråd...
Kigger forbi igen i morgen forhåbentlig...