Avatar billede parazite Nybegynder
13. april 2000 - 22:45 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

1 meg. moden? [igen]

Hmmm... kom til at acceptere et svar for tidligt, så den ryger lige ud igen. Svar belønnes stadig om et par dage.

Jeg har bestilt CyberCity's 1 meg modem, og nu hvor jeg går og venter og stadig har tid til at afbestille vil jeg da gerne lige høre om andres erfaringer med det. Virker det som lovet? Nogle kendte bugz? Noget man bør vide?

Om et par dage smider jeg 30 - 60 point ud til alle der svarer med egne erfaringer.

- Parazite
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. april 2000 - 00:01 #1
Må jeg have lov til at lytte med? De kommer her til omegnen i løbet
af året. Hvilken af de 3 hastigheder har du købt dig? Jeg synes umiddelbart
at 128k/128k lyder bedst for en privatperson.
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
14. april 2000 - 00:02 #2
jae du er bundet i 24måneder, hvis du afbyder kokntrakten (inden de 24md) koster det dig en dælens masse penge
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. april 2000 - 00:10 #3
Det var ikke smart. Men det er jo da en måde at få deres investering betalt.

Der kommer jo snart mere konkurrence på området. Så vidt jeg hørte med et
halvt øre i dag, har Mobilix fået de samme muligheder. Jeg skal, når den tid
kommer, naturligvis kigge mig omkring efter det bedste tilbud.
Avatar billede parazite Nybegynder
14. april 2000 - 00:11 #4
Erikjacobsen: Personligt synes jeg CyberCity's er det bedste ADSL-tilbud man kan finde. TeleDK's er hurtigere, men forbandet dyrt. WOL's er også dyrere.

Har selv bestilt 128/128, da 256/256 ikke kan betale sig for mit forbrug, og 64/64 er FOR langsomt! =)

Ham med de mange tal =): Ved godt at jeg er bundet, men da jeg bor hjemme min. 1½ år endnu kan det vist godt betale sig! *hehe*

BTW... har hørt nogle rygter om at CyberCity vil opgradere til 2 mbit til sommer... andre der kender noget til det? Skal lige sige, at det KUN er rygter! =)

- Parazite
Avatar billede chris Nybegynder
14. april 2000 - 00:27 #5
Yups... jeg har også hørt at de vil opgradere til 2 mbit. så der ér måske noget om snakken. ;-) Fik tilmed at vide at når det sker ville folk på 128 automatisk ryge op på 256kb. Men vi kan jo kun håbe at det ikke bare er rygter

Jeg får min 1meg-modem forbindelse i dag fredag. 128 :)) glæder mig.
Avatar billede parazite Nybegynder
14. april 2000 - 00:44 #6
Chris: *SavLe* Lyder en tand for lækkert hvis de gør det! Glæder mig ENORMT til jeg får min ADSL! *hehe* Heldig skid er du! =)

- Parazite
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
14. april 2000 - 00:47 #7
>>parazite det var mere hvis der kom andre bedre tilbud (hvilket der helt sikkert gør på 2år), så er du stadig bundet til 1meg
Avatar billede chris Nybegynder
14. april 2000 - 00:51 #8
>>127144146281, ja men tror du ikke selv på at Cybercity vil prøve at følge med i priskrigen. Lige nu ligger de nr1. Når det gælder hastighed + pris.

Jeg er ikke bange for at modtage min forbindelse i dag :)

Det er lige som når man skal købe ny PC, du kan hele tiden vente på at du ugen efter finder et bedre tilbud.... og det ender med at du aldrig får købt den ;-)
Avatar billede parazite Nybegynder
14. april 2000 - 00:51 #9
Mange tal: Ja, men i kontrakten forpligter CyberCity sig også til at holde forbindelsen helt up2date, med det nyest mulige udstyr. Desuden kan man jo kun håbe på, at salget til det amerikanske firma fører ting med sig. =)

- Parazite
Avatar billede wall Nybegynder
14. april 2000 - 00:53 #10
Du binder dig kun for 6 Mån..

http://www.cybercity.dk/produkter/1megmodem

<% Wall %>
Avatar billede parazite Nybegynder
14. april 2000 - 00:55 #11
Chris: LIGE min tanke! Man ka vente til evig tid, da sattelit-net jo også snart kommer ned i pris, men efter det kommer der jo noget bedre, osv.
Forresten... har du ICQ eller lign.? Ville egentlig gerne høre lidt om det når du får din forbindelse! =)
Avatar billede cyberfox Nybegynder
14. april 2000 - 01:00 #12
>wall yep det viste sig at være ulovligt at binde folk til 24 måneder :)
Avatar billede exception Nybegynder
14. april 2000 - 12:51 #13
Hastigheden kommer aldrig op på 2Mbit da selve modemet kun kan klare op til 960Kbit downstream og 128Kbit upstream i Danmark. Modemet er dog fuld duplex hvilket bare gør det hele meget bedre ;o)
Avatar billede chris Nybegynder
14. april 2000 - 12:57 #14
Exception: I min 1megmodem manuel står der: Downstream up to 1.3mbps og upstream up to 320kbps.

Men iøvrigt er grunden til at man ikke kan købe modemet, at man hele tiden kan følge med de hastigheder der udbydes. Så hvis der kommer større hastigheder....får man et større modem.
Avatar billede chris Nybegynder
14. april 2000 - 12:58 #15
...... man lejer kun modemet
Avatar billede exception Nybegynder
14. april 2000 - 13:04 #16
chris: Der står det samme på nortel networks' hjemmeside, men Cybercity siger 960/128 i hos dem. De 1.3M/320K er vist kun i USA. Og det kan da godt være de vælger at skifte modemet ud til den tid hvor 2Mbit er normalt at have hjemme. Jeg tror bare ikke at det sker foreløbigt...
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2000 - 16:44 #17
Det skal lige tilføjes at CyberCity's 1Megmodem er første generations ADSL teknologi.
Så chancen for at det kan køre hurtigere end de påståede 1Mbit er kun teoritisk hastighed, som er opnået i laboratorium forsøg.
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2000 - 16:46 #18
Nb.
Har hørt fra TeleDK at de laver nye tilbud til deres ADSL forbindelse her om 30 dages tid.
Desuden udbyder de en 1Mbit download og 256Kb upload foruden deres på nuværende tidspunkt 512Kb download og 128Kb upload.
Men nu må vi se.
Avatar billede ramlev Nybegynder
23. april 2000 - 18:40 #19
Jeg får min 128/128 d 11/5,

Kan man mærke nogen hastighedsforskel fra ISDN 128k, og så 1meg 128 ? .. jeg ved godt at det lyder som samme hast. men er det også det i Praksis???

Avatar billede parazite Nybegynder
07. juni 2000 - 23:32 #20
Hmmm... gammelt spørgsmål... fandt det lige... hvis nogen af svarerne er interesserede i 15 point så svar lige her...

Tak! :)

- Parazite
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2000 - 12:34 #21
:)

Kan igen oplyse, som du nok ved, at Cybercity har skrottet deres 256 linie fremfor 384Kbit til samme pris som 256, altså 395,-
Desuden er 512 linien sat ned til 495,-
Worldonline har desuden lavet ADSL tilbud på 256/256 op og ned, og 512/512 op og ned til henholdsvis 395 og 595, men 512 linien koster dog 2000 i oprettelse.
Nå, bare en reminder.

Mvh.
Tim