Avatar billede meamouse Nybegynder
13. april 2000 - 21:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Athlon

Jeg har en Compaq 5676 , og jeg vil gerne opgradere til Athlon 850 - ? , erder nogle bundkort der passer hertil og hvis der er hvilke ?
Avatar billede krusell Nybegynder
14. april 2000 - 01:54 #1
Asus K7 bundkort f.eks.
Avatar billede meamouse Nybegynder
14. april 2000 - 10:26 #2
Jamen passer det til dette kabinet?
Avatar billede maniacdog Nybegynder
14. april 2000 - 12:16 #3
Hvordan er dit kabinet?
(Kender ikke lige så meget til Scumpaq)

-Maniacdog-
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
15. april 2000 - 02:16 #4
Ifoelge Compaqs hjemmeside er dit kabinet et ATX kabinet....Om det betyder standard ATX kabinet er desvaerre uvist...

Realistisk set er der 3 muligheder.

ASUS K7M:
Et af de foerste...Og grundet en aktiv revisionspolitik fra ASUS, ogsaa et meget stabilt produkt
100MHZ RAM 2xAGP

ASUS K7V:
Baseret paa VIA's nye 133MHz Chipsaet...
Grundlaget er selvfoelgelig K7M, dog med bedre ydelse...
133MHz RAM 4xAGP

EPOX KX133
Ogsaa baseret paa VIA's chipsaet.
133 Mhz RAM 4xAGP

K7M boardet er paa nuvaerende tidspunkt det mest stabile board paa markedet, men K7V ser ud til at vaere en god udfordrer.

Da man ikke faar dobbelt datahastighed med 4x AGP istedet for 2, er det ikke den afgoerende faktor.

Alle disse boards har UATA/66

Undersoeg om din stroemforsyning kan klare en K7.

Den skal helst vaere 235Watt og kunne levere Minimum 20Ampere paa +5Volt

Hvis du genbruger alt som sidder i din Compaq, skal du nok minimum bruge 300Watt/30Amp.

Mit valg ville blive ASUS K7M eller K7V...K7V er dyrere, men boardet er saa nyt at det nok ikke er ligesaa stabilt som K7M.
Avatar billede krusell Nybegynder
15. april 2000 - 13:00 #5
Ellers hvis du alligevel skal opgradere, så brug dog lidt ekstra på et nyt fedt kabinet