Avatar billede yupp Nybegynder
28. december 2001 - 00:55 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvordan det??? ....html?et-eller-andet

min mor har lige været inde og betale nogle regninger på netbanken, jeg kom så til at kigge lidt over skulderen, men det er fangede min opmærksomhed var ikke hendes saldo, men URL\'en
den hed nemlig http://et-eller-andet.dk/fil.HTML?et-eller-andet

Jeg ved godt at man kan lave den slag når man arbejder med ASP/PHP/andre knaldhamrende gode teknologier, men hvordan fanden gør man det med et normalt HTML dokument???
Avatar billede maxium Novice
28. december 2001 - 01:01 #1
Avatar billede yupp Nybegynder
28. december 2001 - 01:05 #2
eksternt link tak
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. december 2001 - 01:16 #3
selvom filen hedder fil.html kan serveren godt betragte den som en .php eller .asp fil. Det skal blot specificeres på serveren at det skal den ses som.

mvh JakobA
Avatar billede yupp Nybegynder
28. december 2001 - 01:19 #4
men er der en fornuftig grund til at gøre det???
jeg har lige set at download.com laver samme nummer

http://download.cnet.com/downloads/1,10150,0-10001-103-0-1-7,00.html?tag=srch&qt=winzip&cn=&ca=10001

og de laver det da ikke bare for sjov....eller
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. december 2001 - 01:23 #5
i forbindelse med netbanken kunne det være en bekvem måde at skjule filens virkelige navn (sikring mod hackere).
Men nej, det burde være overflødigt.
Avatar billede yupp Nybegynder
28. december 2001 - 01:24 #6
okey
Avatar billede yupp Nybegynder
28. december 2001 - 01:30 #7
men nu jeg tænker over det, ville det så ikke være endnu smartere at kalde en PHP fil for fil.ASP :-D
så går da diverse hackere da først helt forkert i byen
Avatar billede Beach Mester
28. december 2001 - 01:31 #8
Der er også en logisk forklaring på det:-)
Nogle der vil høre???

//Beach
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. december 2001 - 01:34 #9
beach >> Ja meget gerne :-))
Avatar billede yupp Nybegynder
28. december 2001 - 01:34 #10
ja da
Avatar billede Beach Mester
28. december 2001 - 01:38 #11
Jammen den kommer da så bare her....

Systemet bruges til at overføre data fra den ene side til den anden.
Eks. Man søger på \"ups\" i en søgemakine
Ups + andre søgekreterier bliver derefter overført til den næste side når man har trykket på en \"submit\" knap

En meget uddybende forklaring kan i finde her hvis vi snakker om ASP programmering...

http://html.dk/tutorials/asp/lektion10.asp

Er det svar nok eller.....
(det håber jeg, for jeg har ikke tid til mere svar, skal også have tid til at drikke øls og arbejde færdigt med mit eget lille project for i aften)

//Beach
Avatar billede Beach Mester
28. december 2001 - 01:43 #12
ØV:-(((
Troede du ville vide hvad man brugte det til *Snøft*
Ikke at en server kan programeres til hvad-som-helst....
//Beach