Avatar billede insaniac Nybegynder
27. december 2001 - 23:16 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Automatisk opstart af min ene comp!

Hejsa!
Jeg har et problem, som er at jeg har to computere som sidder i netværk sammen. På den ene comp er der installeret Win2k og den anden XP. Så nogen gange når jeg sidder ved den comp med Win2k, så starter den maskine med XP automatisk op. Jeg har læst noget om at man kan få XP til at starte automatisk hvis man søger en fil, som ligger på den maskine med XP. Hvordan slår man dette fra?

Et andet problem er at jeg ønsker at share mit ene drev, som er på den maskine hvor der ligger XP. Jeg har så fulgt den vejledning som hedder \"Netværks installation\". Den beder så en om at vælge hvordan ens computere er sat op. I mit tilfælde er de begge forbundet til en hub, som så har adgang til nettet. Til sidst i den vejledning, skal man oprette en netværks-diskette som man skal køre på de maskiner, som ønsker adgang til det sharet drev. Problemet er så der at man skal køre den fil som hedder \"Netsetup\", som ligger på den diskette, man oprettede. Filen \"netsetup\" er dog kun optimeret til Win98 og ME. Den kan derfor ikke køres på en maskine med Win2k. Hvordan får jeg så sharet mit drev i XP??
Avatar billede thaufer Nybegynder
27. december 2001 - 23:20 #1
problem 1 - slå wakeuplan fra
Avatar billede insaniac Nybegynder
27. december 2001 - 23:30 #2
Jeg har fundet ud af det med sharing, men har stadig problemer med det med automatisk opstart.
Avatar billede thaufer Nybegynder
27. december 2001 - 23:32 #3
hmm - men problemet er wakeuplan.. Det er et lille kabel fra dit netkort til dit bundkort.
Under indstillinger for dit netkort kan man oftest fjerne funktionen
Avatar billede insaniac Nybegynder
27. december 2001 - 23:34 #4
jeg har søgt på Wakeuplan, men den finder intet. Kan du fortælle mig hvordan man slår det fra?
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. december 2001 - 23:37 #5
slå det fra i bios under Powermanagement
Avatar billede thaufer Nybegynder
27. december 2001 - 23:37 #6
hvilket styresystem?
Avatar billede insaniac Nybegynder
27. december 2001 - 23:43 #7
XP
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. december 2001 - 23:45 #8
har du slået WOL fra i bios?
Avatar billede thaufer Nybegynder
27. december 2001 - 23:49 #9
lyt til retaxes
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. december 2001 - 06:51 #10
wakeuplan = Wake On Lan = WOL

Windows XP kan ikke bare starte en slukket computer...
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. december 2001 - 06:53 #11
(Medmindre den kun er i standby - ikke dvale(Hibernate))
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. december 2001 - 12:54 #12
tak for pointene, ha\' det et godt nytår.

www.fotx.net/retaxes
Avatar billede thaufer Nybegynder
29. december 2001 - 21:05 #13
Takker for pts ;)

/thaufer