Avatar billede triumph Nybegynder
27. december 2001 - 15:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af SOA på Windows 2000 Server

Jeg har købt et .com domæne, og jeg vil gerne have min egen Win2k server til at være SOA for mit nye domæne. Jeg skal bruge en step-by-step vejledning til hvordan jeg opretter en SOA, MX osv. record til mit domæne. Jeg ved ikke meget om DNS, derfor skal jeg bruge en præcis vedledning, mht. hvad jeg skal skrive i de forskellige felter under oprettelse af zone osv.
Avatar billede brilleaben Nybegynder
27. december 2001 - 15:52 #1
Avatar billede blmmer Nybegynder
28. december 2001 - 12:43 #2
prøv at kikke her nederst

http://www.eksperten.dk/spm/125913
Avatar billede triumph Nybegynder
28. december 2001 - 16:55 #3
Brilleaben: Tak for links\'ene, men jeg har desværre ikke tid til at læse bøger om DNS. Lige nu har jeg mest brug for en hurtig løsning fra en, der ved præcis hvad der skal gøres.

Blmmer: Tak for det informative eksempel. Det har hjulpet mig en smule, selvom der stadig er ting jeg er tvivl om. Jeg kan måske hjælpe ved at sige at jeg har 2 win 2000 severe. De har begge DNS installeret, og så vidt jeg kan forstå, skal den ene (eller er det begge to?) have en SOA record for det domæne, jeg har købt. Vi kan f.eks. sige at min domæne hedder blabla.com og den dns server (som også skal hoste domænet) har ip\'en 10.0.0.1 og den anden DNS server har ip\'en 10.0.0.2

Hvordan får jeg så det hele sat rigtigt op. Alt er klart. Jeg mangler bare de rigtige records på de 2 servere.
Avatar billede blmmer Nybegynder
11. januar 2002 - 10:27 #4
hej har du fundet ud af det ? ellers skriv på

mailto:bimmer@techcom.dk
Avatar billede blmmer Nybegynder
15. januar 2002 - 17:10 #5
fandt du ud af det ?
Avatar billede nielsvp Nybegynder
24. januar 2002 - 17:21 #6
Hvis du kører Windows 2000 så skal du oprette en Zone til dit domæne.com
Lav Zonen en AD integreret. (Du kan også lave en Standard Primary og Standard Secondary) - Du skal bare ha' to servere der kan svare på dit domæne.com.
Du skal oprette en MX [10] Record til din primære SMTP server, og evt en MX [20] til en backup server. Du skal have registreret dem hos DK Hostmaster. (De skal være officielle på internettet.) Så skulle du være kørende.