Avatar billede grundstad Nybegynder
27. december 2001 - 15:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

FTP-Server (Dansk)

nu er den gal igen med det der sprog øv
er der en der lige har en adresse til en der har lavet en dansk manaul til en FTP-server for nu har jeg prøvet mig frem uden held

jeg har forøvrigt Ruote og Switch og der er noget om at det gør det lidt sværre
jeg har prøvet CesarFTP der kunne jeg godt med ip 10.0.0.2 her hjemme fra netwærkket jeg fatter ikk en skid undskyld
derfor kunne jeg godt tænke mig at kunne læse det på dansk et eller andet sted.

ps jeg ved godt at det ikk er min ip-adresse men sikkert Switchen 10.0.0.2
Avatar billede grunken Nybegynder
27. december 2001 - 15:46 #1
Den IP lyder meget cybercity-agtig, og hvis den er det....så får du ikke ftp til at du medmindre du bruger en hund mere om måneden på en fast IP

og hvis du har det, så skal du huske at forwarde NAT i routeren !

-Grunken
Avatar billede grundstad Nybegynder
27. december 2001 - 16:21 #2
ja jeg har Cisco 677 til cybercity (adsl)
skal jeg havde bestilt fast IP ?
har jeg ikk en IP-adresse det troet jeg da
for jeg for oplyst en IP-adresse hvis jeg spør efter en på  ip.fergusons.dk
Avatar billede grunken Nybegynder
27. december 2001 - 18:38 #3
Jeps, det er rigtigt, men den IP skifter hvergang du \"ringer\" op til nettet!

Og ja fast IP, hvis du ikke vil kontakte dine \"brugere\" hvergang den skifter!

Men du kan få til at fungere hvis du husker at forwarde port21 kald til 10.0.0.2

Og det kan du se hvordan du gør her!

http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl_udstyr/cisco_677/port_forwarding/

-grunken
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
27. december 2001 - 18:39 #4
jeg er ved at lave en Guide på Dansk For Bullet Proff Ftp.. Skal nok give dig et link når jeg bliver færdig
Avatar billede grunken Nybegynder
27. december 2001 - 18:55 #5
Har lige fundet ud af at du kan gøre den 100% fast her ;)

http://www.cybercity.dk/privat/tjenester/adsl_tjenester/domain_alias/

så kan folk logge på din ftp.

sådan ftp://grundstad.adsl.dk

-Grunken

helt gratis :)
Avatar billede grundstad Nybegynder
27. december 2001 - 19:24 #6
jeg har ringet til cybercity, adsl-kunder har fast ip-adresse.
jeg vil bare har det sån at mine venner kan hante noget på min maskine
har en hjemmeside hvor jeg kan lægge alt andet.
Avatar billede gpa Nybegynder
27. december 2001 - 19:37 #7
Du skal ændre din IP adresse til en højere f.eks.

Og ja du har Fast IP-adresse.
Avatar billede grunken Nybegynder
27. december 2001 - 19:42 #8
qpa > hvad forskel gør det ?
Avatar billede daddy-o Nybegynder
28. december 2001 - 05:19 #9
nu har du husket at forward den port du bruger til ftp (normalt port 21) til den server du nu engang kører ftp på ik\'????
Avatar billede grundstad Nybegynder
28. december 2001 - 11:46 #10
har fundet ud af det det var min router der skulle laves om så mange tak for alle forslagene.