Avatar billede hennessey Nybegynder
27. december 2001 - 13:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Har udført en ulovlig handling!!!!! :-(

Jeg har et problem med mit Windows 98. Jeg synes det er konstant når jeg er inde i er program, at den skriver: Programmet har udført en ulovlig handling og afsluttes.
Er det normalt for Win 98?
Jeg har prøvet at installere det igen utallige gange, men den bliver ved.
Kan der virkelig ikke gøres noget ved det?

Jeg har overvejet at få Win XP installeret på puteren.
Er det et godt styresystem?
Hvor meget plads skal der eventuelt være, før man installere det?

Pyha, det var en masse spørgsmål, men jeg håber på at få svar på dem!

Avatar billede thomasdideriksen Nybegynder
27. december 2001 - 13:08 #1
Ja... det er meget normalt for windows 9x/ME.

XP er bygget på samme kerne som NT/2000 og den er LANGT mere stabil. Jeg vil klart anbefale dig at skifte til XP
Avatar billede thomasdideriksen Nybegynder
27. december 2001 - 13:09 #2
jeg vil tro der skal være 1 - 2 GB fri plads på din HD
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2001 - 13:22 #3
1. Problemet med ulovlige handlinger kan ofte kun løses ved at formatere computeren.
2. Xp bruger ca. 1.4GB + yderligere ca. 1.5GB til RESTORE-systemet. Dette kan dog deaktiveres, så du ikke spilder de sidste 1.5BG.
Avatar billede trismegistos Nybegynder
27. december 2001 - 16:54 #4
De ulovlige handlinger opstår også tit i forbindelse med ram problemer så hvor mange ram har du?
hvilken processor kører du med?
hvis du ikke har rigtigt mange ram kan det ikke anbefales at installere XP da det OS er uhyre ram krævende , så hellere installere W2K.
Tjek rammene.
Avatar billede hennessey Nybegynder
27. december 2001 - 17:15 #5
trismegitos>> Hvor mange RAM vil du anbefale man har på sin computer, hvis man skal have XP????
Avatar billede trismegistos Nybegynder
27. december 2001 - 17:35 #6
min 256 MB