Avatar billede zeusmedia Nybegynder
27. december 2001 - 00:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Terminator 2 \"kviksølv\" effekt i 3dsmax

Hej.

Jeg sidder og roder med at lave den der kviksølv effekt fra T-1000 i Terminator 2, hvor nogle dråber samles og danner et større objekt (logo). Det lader sig da også nogenlunde gøre med keyframe animation, der er ret omstændigt. Der skal rettes i animationen ofte og det ser ikke voldsomt realistisk ud at dråberne bare løber ind i logoet, så der skulle også gerne være overfladespænding og \"sugeeffekten\" når de flydende stykker samles.

Kan der fåes et plugin, der kan gøre arbejdet for mig og gerne får flydende materiale til at være lidt mere realistisk? Eller findes der allerede en god metode med en standard 3ds max 4.2?

//zeusmedia
Avatar billede thomasdideriksen Nybegynder
27. december 2001 - 00:49 #1
Et plugin:
Digimation clay studio pro

se denne side:

http://www.digimation.com/asp/product.asp?product_id=30
Avatar billede thomasdideriksen Nybegynder
27. december 2001 - 00:50 #2
Dette plugin er genialt til netop \"dråber\" med overfladespænding
Avatar billede thomasdideriksen Nybegynder
27. december 2001 - 00:53 #3
Du kan finde en demo af plugin\'et her:

http://www.maxusers.com/demoplugins4.asp
Avatar billede alsace Nybegynder
04. januar 2002 - 15:22 #4
Der er nok ikke nogen tvivel om at det er lettere med plugins, men selve effekten du beskriver fik mig til at tænke på blobs i gode gamel Imagine fra Impulse (http://www.coolfun.com/).

En hurtig søgning på blobs i 3ds max\'s hjælp viser noget om partikel typer, og herunder kan man finde:

\"MetaParticles: Uses Metaball particles. These are particle systems in which the individual particles blend together in blobs or streams.\"

Under en af de andre fundne blobs artikler kan man læse:

\"Flowing Water
You generate flowing liquid effects by setting Super Spray to generate closely packed metaparticles. The metaparticles blob together forming a stream. Add a Path Follow space warp to send the stream down a trough.\"

Så hvis økonimien her efter jul ikke lige er til at investere i plugins er der alligevel håb hvis du har mod på at studere blobs/metaparticles lidt.

-Alsace