Avatar billede frakkel Nybegynder
27. december 2001 - 00:32 Der er 12 kommentarer

Install på netværk

Hej alle, en af jer der kan fortælle mig om der findes programmer der kan installere et program på alle klienter på netværket på en nem måde. Jeg har prøvet at kigge lidt på norton ghost, men jeg kan ikke helt finde ud af det. En anden ting er, findes der et program hvor man angiver en fil eller en mappe, og så en dir på klienterne, så man ikke skal kopiere manuelt eller med xcopy (xcopy virker ikke så godt med store filer eller mapper)

På forhånd tak! :)
Avatar billede hojben Novice
27. december 2001 - 00:41 #1
kører du med server?? som klienterne logger ind på?

xcopy32 skulle gerne fungere;)
Avatar billede frakkel Nybegynder
27. december 2001 - 00:42 #2
´jeg kører uden en server
Avatar billede frakkel Nybegynder
27. december 2001 - 00:42 #3
xcopy32, fortæl ?
Avatar billede hojben Novice
27. december 2001 - 00:44 #4
xcopy32 findes under win98

Kopierer filer og mappetræer.

XCOPY kilde [destination] [/A | /M] [/D[:dato]] [/P] [/S [/E]] [/W]
                          [/C] [/I] [/Q] [/F] [/L] [/H] [/R] [/T] [/U]
                          [/K] [/N]

kilde        Angiver den eller de filer, der skal kopieres.
destination  Angiver placering og/eller navn på nye filer.
/A          Kopierer filer med arkivattributtet defineret,
              ændrer ikke attributtet.
/M          Kopierer filer med arkivattributtet defineret,
              deaktiverer arkivattributtet.
/D:dato      Kopierer filer, der er ændret på eller efter den angivne dato.
              Hvis der ikke er angivet en dato, kopieres kun de filer, som
              har en senere kildetid end destinationstiden.
/P          Du bliver spurgt, før hver destinationsfil oprettes.
/S          Kopierer mapper og undermapper undtagen tomme.
/E          Kopierer mapper og undermapper, herunder tomme.
              Samme som /S /E. Kan bruges til at redigere /T.
/W          Du bliver bedt om at trykke på en tast, før der kopieres.
/C          Fortsætter kopiering, selvom der opstår fejl.
/I          Hvis destinationen ikke findes, og der kopieres mere end en fil,
              forudsætter, at destinationen er en mappe.

/Q          Viser ikke filnavne under kopiering.
/F          Viser hele kilde- og destinationsfilnavne under kopiering.
/L          Viser filer, som kopieres.
/H          Kopierer også skjulte filer og systemfiler.
/R          Overskriver skrivebeskyttede filer.
/T          Opretter mappestruktur, men kopierer ikke filer. Medtager
              ikke tomme mapper og undermapper. /T /E medtager
              tomme mapper og undermapper.
/U          Opdaterer de filer, der allerede findes på destination.
/K          Kopierer attributter. Normal XCOPY nulstiller skrivebeskyttelse.
/Y          Overskriver eksisterende filer uden at spørge.
/-Y          Spørger dig, før overskrivning af eksisterende filer.
/N          Kopier med genererede korte navne.
Avatar billede hojben Novice
27. december 2001 - 00:46 #5
med hensyn til at få installeret et program på maskinerne, kan du dele en mappe og lade klienterne starte installationen derfra...
Avatar billede frakkel Nybegynder
27. december 2001 - 00:54 #6
hvordan beder jeg klienterne om at installere fra den mappe, hele ideen er jo at jeg ikke skal rundt til alle klienter ( 50 klienter )
Avatar billede hojben Novice
27. december 2001 - 00:55 #7
hvis du har 50 klienter hvorfor har du så ikke en server???

du kan ikke \"automatisk\" få \"klienterne\" til at starte uden at du selv har gjort eet eller andet... på dem.
Avatar billede frakkel Nybegynder
27. december 2001 - 00:58 #8
jeg har osse en server, men jeg har ikke adgang til den (meget lang historie)
Avatar billede frakkel Nybegynder
27. december 2001 - 00:59 #9
men jeg kan vel oprette en ny server, den maskine jeg sidder på nu feks.
Avatar billede hojben Novice
27. december 2001 - 01:00 #10
logger de ikke på den server?? så er det da bare at få systemadmin til at smide en installation igang i loginscriptet.

du kan godt oprette en ny \"server\" men du skal alligevel rundt på klienterne og fortælle at den nu skal logge ind på den nye server.-
Avatar billede frakkel Nybegynder
27. december 2001 - 01:01 #11
mit ICQ uin er : 103358471, hvis du gider, for det her ser ud til at være et større projekt
Avatar billede frakkel Nybegynder
27. december 2001 - 01:01 #12
jeg er sysadmin 8]