Avatar billede ernsta Nybegynder
26. december 2001 - 22:16 Der er 7 kommentarer

Danske bogstaver på USA homepagege

Jeg har oprettet en homepage hos LYCOS/TRIPOD til brug for min odds side og nu har jeg det problem,at jeg ikke kan bruge Å - Ø - Æ,men må ty til at bruge - aa - oe - ae - Har jeg nogen muligheder for at ændre på dette?
Avatar billede dmcn Praktikant
26. december 2001 - 22:29 #1
Brug følgende i stedet:
æ = æ
Æ = Æ
ø = ø
Ø = Ø
å = å
Å = Å
Avatar billede pjorte Nybegynder
26. december 2001 - 23:22 #2
Hvad med de gode gamle ASCII
å= Alt+134
Å= Alt+143
æ= Alt+145
Æ= Alt+146
ø= Alt+155
Ø= Alt+157

pjorte
Avatar billede dmcn Praktikant
26. december 2001 - 23:30 #3
pjorte : Hvad vil det hjælpe? Giver jo stadig bare æ,ø og å i HTML\'en, altså ingen ændring.
Avatar billede ernsta Nybegynder
27. december 2001 - 08:00 #4
Det må kunne lade sig gøre at bruge Æ  Ø  Å hos LYCOS - Jeg har en reserve side hos WEBSPAWNER og der kan jeg godt bruge danske bogstaver - Jeg vil nu forklare problemet til LYCOS,og regner med at få løst problemet
Avatar billede kedde65 Praktikant
02. januar 2002 - 06:59 #5
Som nOrmality skriver, så er den eneste mulighed at bruge de koder han har angivet. Hvis Lycos server er sat op til alt andet andet end dansk encoding så er det vejen frem. Desværre!!

De koder han har angivet er standard HTML koder, som er måden at angive nationale \"special\" tegn på.

Kedde
Avatar billede dmcn Praktikant
20. februar 2002 - 09:55 #6
Skal vi lukke og slukke?
Avatar billede ernsta Nybegynder
28. august 2002 - 22:06 #7
PROBLEMET ER LØST HOS LYCOS-TRIPOD - - BRUGER DANSKE BOGSTAVER
SPØRGSMÅLET ER SLUT