Avatar billede klown Nybegynder
26. december 2001 - 20:38 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

ADSL

Jeg har en adsl forbindelse, som jeg gene vil have delt mellem to pc´er, uden at ændre ved for mange ip´er.

Hvordan gør jeg det???

Jeg har 2 netværkskort hvor Adsl linien går ind i den ene...

AToX
Avatar billede egadm Nybegynder
26. december 2001 - 20:40 #1
lav internet connection sharing
Avatar billede klown Nybegynder
26. december 2001 - 20:42 #2
Hvordan gør jeg dette???
Avatar billede klown Nybegynder
26. december 2001 - 20:45 #3
Jeg har win2000
Avatar billede klown Nybegynder
26. december 2001 - 20:50 #4
Når jeg vil share, vil den automatisk give en nu ip...
Avatar billede cool_casper Nybegynder
26. december 2001 - 20:52 #5
Du skal bruge en switch elller hub. Du kan købe sådan en for under 500 kr. Så sætter du ADSL i Uplink og de to andre computere i POrt 2 & 3 Så virker det helt af sig selv.... Så skal du bare sætte TCP/IP til automatisk Under KontrolPanel!
Avatar billede montago Praktikant
26. december 2001 - 20:55 #6
oki kender ikke jeres hjemmenetværks opsætning

Har du sat en switch/Hub til netværket ?

ADSL-(uplink)/Hub<2 stk pc\'ere

ellers

ADSL-PC1-(Sygate el. Wingate)-PC2

Det skulle kunne lade sig gøre med Windows2000 at bruge 2 netkort i en computer til at dele en forbindelse på den måde... eventuelt kan du bruge mellem ledet til en Firewall...
Avatar billede klown Nybegynder
26. december 2001 - 20:56 #7
Uplinket er optaget... kan man gøre noget andet???
Avatar billede klown Nybegynder
26. december 2001 - 20:57 #8
Jeg er mest til opstilling 2, men dog uden sygate eller ligende program...
Avatar billede montago Praktikant
26. december 2001 - 20:58 #9
Husk at den bedste måde at dele en ADSL forbindelse er vha. en Router (koster jo næsten ingenting.. så skaf en !)

anyway. så er en router-delt forbindelse meget åben, da alle forbindelser kan ske DIREKTE, der er nemlig ikke en firewall på en router (lyder som en påstand, men sandt nok ) med mindre man køber en meget dyr router (med indbygget firewall) selvfølgelig...
Avatar billede montago Praktikant
26. december 2001 - 20:58 #10
få en større hub !
Avatar billede klown Nybegynder
26. december 2001 - 21:01 #11
Her en 3com router, men ved ikke om den kan bruges, da det er en isdn router...
Avatar billede klown Nybegynder
26. december 2001 - 21:02 #12
--> montago... hvad skulle det hjælpe med en størrer hub??? Jeg har 6 porte fri, men uplinket er optaget...
Avatar billede klown Nybegynder
26. december 2001 - 21:03 #13
(3com ISDN lan modem)
Avatar billede klown Nybegynder
26. december 2001 - 21:11 #14
Lukker