Avatar billede exil Nybegynder
13. april 2000 - 00:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

slette hard disk

Jeg skulle gerne slette alle data i min hard disk, da maskinen skal bruges af andre. Hvordan gør jeg dette?
Avatar billede sjensen Nybegynder
13. april 2000 - 00:06 #1
brug Fdisk.exe og fjern den oprindelige partition. Det sletter alle dine data. Derefter kan du evt. oprette en ny parttion og formattere den (evt.med dos). Så er alle data væk, tabt, forsvundet, ...
Avatar billede exil Nybegynder
13. april 2000 - 00:29 #2
Hm, den lå for højt for mig.
Hvor får jeg tag i en sådan Fdisk, hvad er en partition og hvordan skal jeg rent faktisk gøre denne operationen?
Avatar billede retep Nybegynder
13. april 2000 - 00:32 #3
Du skal bare genstarte maskinen i dos-tilstand. Skrive Fdisk. Vælge slet eksisterende partition, og udfylde som programmet beder dig om.
Avatar billede exil Nybegynder
13. april 2000 - 00:47 #4
hjertelig tak. Det prøver jeg!
Avatar billede superfonz Nybegynder
22. april 2000 - 04:57 #5
Hvorfor vil du dog have ham til at slette paritionen og lave en ny? Ville det ikke være en hel del lettere bare at formattere, sådan her:

1. gå ud i MS-DOS-tilstand.

2. Skriv "Format c: /q" (uden anførselstegn), "c" erstattes selvfølgelig af det drev du skal have formateret